Ředitelství silnic a dálnic ČR požádalo ministra dopravy o zajištění ustanovení hodnotících komisí pro výběr dodavatelů vybraných staveb pozemních komunikací podle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů. Víme, kdo to bude.
Ředitelství silnic a dálnic ČR požádalo ministra dopravy o zajištění ustanovení hodnotících komisí pro výběr dodavatelů níže uvedených staveb pozemních komunikací podle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů.
D1 modernizace – úsek 6, EXIT 49 Psáře – EXIT 56 Soutice
Stávající povrch vozovky dálnice D1 v daném úseku je na konci životnosti a i po lokálních opravách vykazuje značné množství poruch. Vyskytují se mapové trhlinky, trhliny podélné, příčné i nepravidelné, koroze a rozpad povrchu, ohlazení povrchu, výmoly a částečně i podélné koleje v pravém pruhu. Proto bylo rozhodnuto o její celkové modernizaci.
Předpokládaný termín zahájení realizace akce je stanoven na březen příštího roku. Maximální lhůta pro uvedení stavby do provozu je stanovena na 16 měsíců, předpokládaná lhůta pro dokončení stavby na 20 měsíců. Předpokládané investiční náklady činí 995 milionů korun bez DPH.
D1 modernizace – úsek 22, EXIT 162 Velká Bíteš – EXIT 168 Devět křížů
O celkové modernizaci tohoto úseku dálnice D1 bylo rozhodnuto ze stejných důvodů, jako u úseku, uvedeného výše. Předpokládaný termín zahájení realizace akce je také stanoven na březen 2016. Maximální lhůta pro uvedení stavby do provozu činí 18 měsíců a předpokládaná lhůta pro dokončení stavby byla stanovena na 22 měsíců. Očekávané náklady na modernizaci dosahují více než 650 milionů korun bez DPH.
Silnice I/53 Lechovice, obchvat – realizace stavebních prací
Vybudováním obchvatu Lechovic bude odstraněn úsek na silnici I/53, který je dosud veden v intravilánu. Celková délka úpravy je 4 600 m. Předpokládaný termín zahájení realizace akce je stanoven na listopad letošního roku. Stavba bude uvedena do provozu nejpozději za 30 měsíců od zahájení a stavba má být dokončena nejpozději dalších 6 měsíců poté. Prostavět se má bezmála 500 milionů korun bez DPH.
Silnice I/11 Opava, severní obchvat – východní část
Komunikační systém města Opavy je charakteristický svým vějířovitým uspořádáním. Páteřními komunikacemi tohoto systému jsou stávající silnice první třídy, které zavádějí veškerou tranzitní dopravu do centra města Opavy, kde na neúplném vnitřním městském okruhu dochází k distribuci tranzitní dopravy mezi stávajícími komunikacemi. Kapacita městského okruhu je tak vyčerpána a dochází k mnoha dopravním problémům a negativně je ovlivněno životní prostředí centrální části města. To tedy prý nutně obchvat potřebuje. Stavba má být zahájena v březnu příštího roku a do provozu má být uvedena po 34 měsících a další 4 měsíce má zabrat dokončení stavby. Rozpočet stavby vychází na 550 milionů korun bez DPH.
R35 hranice okresu Šumperk – Mohelnice
Projekt R35 hranice okresu Šumperk – Mohelnice řeší modernizaci silnice R35 v okrese Šumperk v Olomouckém kraji v úseku od MÚK Mohelnice – sever až po hranici okresu Šumperk. Stávající povrch vozovky rychlostní komunikace R35 v daném úseku i po lokálních opravách vykazuje značné množství poruch. Provedeným diagnostickým průzkumem v r. 2009 byl za nevyhovující shledán stav asfaltových hutněných vrstev. Stav vozovky se od doby provedení diagnostiky významně zhoršil. Toto zhoršení se projevuje nejvíce v tom, že vývoj poruch, znamenaných před pěti lety stále pokračuje a poruchy jsou stále výraznější. Modernizace daného úseku má začít v lednu příštího roku a uvedení do provozu i dokončení stavby má trvat 11 měsíců. Modernizace podle očekávání spolkne bezmála 320 milionů korun bez DPH.
Nabídky uchazečů o veřejnou zakázku pro výše uvedených pět projektů s celkovými náklady ve výši 2,4 miliardy korun má podle informací, které má Ekonomický deník k dispozici, rozhodovat 45 lidí. Ti jsou nominováni Ministerstvem dopravy (8 zástupců), Státním fondem dopravní infrastruktury (11) a Ředitelstvím silnic a dálnic (26).
Za Ministerstvo dopravy byli nominováni:
Ing. Adolf Prokůpek
Mgr. Michal Košík
Ing. Alexandr Grof
Ing. Milan Valenta
Ing. Ondřej Kališ
Ing. Vlastimil Toman
Ing. Aleš Podhájecký
Ing. Jan Jeřábek
Za Státní fond dopravní infrastruktury:
Ing. Ivo Vykydal
Mgr. Ing. David Čada
Ing. Denisa Plánková
Ing. Ladislav Kubíček
Ing. Jitka Šmídová
Ing. Pavel Blažek
Ing. Zdeněk Hrubý
JUDr. Antonín Krejčí, MBA
Ing. Vladimír Imbr
Ing. Lenka Coufalíková
Ing. Petra Grabmüllerová
Za Ředitelství silnic a dálnic ČR
Ing. Radek Mátl
Ing. Michal Hrdlička
Ing. Libor Koráb
Ing. Petr Kůrka
JUDr. Hana Havlínová
Ing. Tomáš Gross, Ph.D.
Ing. Miroslav Lev
Ing. Jana Valášková
Ing. Romana Šimáčková
Ing. Lubomír Bezděk
Mgr. Simona Galousková
Ing. Lubomír Hýbl
Ing. Irena Krzyžanková
Ing. Karel Chudárek
Ing. Jana Vondroušová
Ing. Josef Jeníček
Mgr. David Fiala
Ing. Michal Příkazský
Mgr. Jan Orel
Ing. Jitka Vranková
Bc. Mária Čupková
Ing. Martin Smolka, MBA
Ing. Martin Čulík
Ing. Michal Vojtíšek
Ing. Pavel Študent
Bc. Matěj Král
Podle materiálu mají nejméně dvě třetiny členů komise příslušnou odbornost ve vztahu k předmětu veřejné zakázky. V hodnotící komisi je jeden člen (a jeho náhradník) autorizovaným inženýrem podle zákona č. 360/1992 Sb., o výkonu povolání autorizovaných architektů a o výkonu povolání autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě, ve znění pozdějších předpisů.
-usi-