Generální ředitel Deutsche Bahn Richard Lutz chce v příštích třech letech zvýšit dochvilnost dálkových vlaků ze současných přibližně 60 procent na 75 až 80 procent v příštích třech letech, a to prostřednictvím komplexního renovačního programu.
„Zlepšení uvidíme již v příštím roce,“ oznámil generální ředitel Deutsche Bahn Richard Lutz listu Frankfurter Allgemeine Zeitung. Odůvodnil to mimo jiné současnou obnovou Riedbahn mezi Frankfurtem a Mannheimem.
„Generální rekonstrukce probíhá plně podle plánu,“ tvrdí Lutz.
Podle Lutze má program renovace S3 snížit zpoždění související s infrastrukturou o pětinu a výrazně snížit personální požadavky správy. Ve srovnání s neúspěšnými pokusy o zlepšení v minulosti se nyní problémy řeší „mnohem dříve, mnohem radikálněji, zásadněji a rušivě,“ řekl Lutz.
Podrobnosti plánu mají být předloženy dozorčí radě Deutsche Bahn v prosinci a poté bude rozhodnuto o střednědobém plánování.
Aby se zlepšila dochvilnost, Lutz požaduje, aby byl jízdní řád ořezán na zvláště vytížených úsecích sítě.
„V uzlech a na přetížených trasách by dávalo smysl odlehčit celému systému,“ podotkl Lutz.
Umožnit provoz menšího počtu vlaků však není pouze v moci železnice. Pokud zruší tahy, sloty, které se uvolní, budou přiděleny konkurentům. Regulace sítě je primárně zaměřena na umožnění co největšího cestování vlakem, řekl dále Lutz.
Dceřiná společnost DB InfraGo proto nyní jedná s Federální agenturou pro sítě o tlumících prvcích v systému jízdních řádů.
Šéf německých státních železnic listu Frankfurter Allgemeine Zeitung nepřímo potvrdil, že cestující se v tuto chvíli na jízdní řád často nemohou spolehnout.
V reakci na otázku novinářů dodal: „S novým, synchronizovaným stavebním systémem, který budeme postupně zavádět do roku 2027, to budou moci udělat znovu, protože staveniště pak budou již z velké části integrována do časového harmonogramu.“
(nik)