INZERCE

Geodeti mapují terén vysokorychlostních tratí. Foto: Správa železnic

Geodeti mapují terén vysokorychlostních tratí. Vznikají podklady pro poslední dvě

Na dvou úsecích budoucí sítě vysokorychlostních tratí (VRT) se naplno rozběhly geodetické práce. Přesné mapové podklady jsou nedílnou součástí připravovaných technických návrhů nových železnic a tvoří předstupeň dokumentace pro územní rozhodnutí či společné povolení. Geodeti nyní zaměřují úseky VRT Vysočina fáze II mezi Světlou nad Sázavou a Velkou Bíteší a VRT Moravská brána I v oblasti mezi Brodkem u Přerova a Prosenicemi. Práce potrvají do letošního listopadu.

Aktuálně probíhá takzvané nalétnutí (nalípnutí) kamerou na povrch terénu, tedy zaměření lícovacích bodů prostřednictvím letecké fotogrammetrie.Tím se vytvoří podklad pro tvorbu digitálního modelu. V následujících měsících se v terénu objeví i geodeti s měřicími přístroji. Cílem geodetických prací je přesné zaměření terénu a polohy objektů v oblasti, kde je plánována výstavba vysokorychlostní železnice. 

Ředitel Stavební správy vysokorychlostních tratí Jakub Bazgier zároveň upozornil, že v případě jakéhokoliv dotazu ohledně geodetických prací i obecně přípravy vysokorychlostní železnice se mohou lidé obrátit přímo na e-mailovou adresu [email protected]. „Ze zkušeností víme, že rychlá a včasná komunikace pomáhá při řešení případných nedorozumění. Pracovníci v terénu musí vždy respektovat charakter místa,“ doplnil.

VRT Vysočina fáze II a VRT Moravská brána I jsou jedny z posledních úseků, kde geodetické práce ještě neproběhly. V minulosti již Správa železnic realizovala několik podobných zaměření v místech, kde je plánována výstavba nových tratí. Existuje ale možnost provedení dalších, doplňujících měření.

(mig)