České dráhy odstartovaly modernizaci servisního zázemí Střediska údržby v Hradci Králové. Sloužit má zejména pro údržbu regionálních jednotek RegioPanter a RegioFox i dálkových vozů linky R10 Praha – Hradec Králové – Trutnov.
Součástí investice je rekonstrukce části stávající servisní haly a stavba nového opravárenského zázemí v přilehlém objektu. Stavební práce zajistí konsorcium firem OHLA ŽS a GJW Praha spol. za vysoutěženou cenu 218 milionů korun bez DPH. Nové prostory by měly být dokončeny a předány v lednu roku 2027.
„Stavba se dotkne hned dvou místních objektů, přičemž z budovy, která doposud byla využívána jako místní sklad, vytvoříme plnohodnotnou novou opravárenskou halu,“ uvedl předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec.
Důležitý bod pro dráhy
Královéhradecký kraj bude také podle Krapince po dokončení modernizace vozového parku národního dopravce disponovat jednou z nejmodernějších flotil regionálních vlaků v celé republice.

„Královéhradecký kraj významně a dlouhodobě podporuje veřejnou dopravu, proto tuto investici do modernizace železniční infrastruktury vítá,“ sdělil hejtman Královéhradeckého kraje Petr Koleta (ANO).
Depo v Hradci Králové představuje podle místopředsedy představenstva Českých drah a náměstka generálního ředitele pro servis Michala Krause důležitý bod na mapě opravárenství Českých drah. O více než 130 lokomotiv, vozů a jednotek, které jezdí na dálkových linkách i regionálních spojích v Královéhradeckém a Pardubickém kraji se stará přes 90 zaměstnanců.
Mohlo by vás zajímat
„V následujících letech plánujeme do zdejšího zázemí dále investovat, jak budeme opouštět staré lokomotivní depo v blízkosti hradeckého hlavního nádraží,“ dodal Kraus.
Miliardové investice do servisu
Do roku 2031 plánují České dráhy investovat do rozvoje svého servisního zázemí přes 12 miliard korun. V tomto období vybudují čtyři nové haly údržby, dalších šest hal rozšíří a zmodernizují. Aktuálně staví nové opravárenské objekty v Chebu a Havlíčkově Brodě, velká rekonstrukce a prodloužení haly probíhá také v České Třebové a Olomouci. „V Brně pak stavíme nový podúrovňový soustruh pro údržbu vlakových dvojkolí,“ poznamenal Michal Kraus.
Miliardy korun České dráhy investují také do nových myček, hygienických kolejí pro čištění souprav a do moderního strojního zařízení a také do nových technologií, jako jsou například podúrovňové kolové soustruhy, zařízení nedestrukční defektoskopie nebo digitalizace procesů údržby.