O víkendu ve Frankfurtu skončil nejvýznamnější evropský veletrh pro automobilový průmysl. I letos se ho účastnila řada českých firem dodávajících komponenty pro výrobce automobilů.

Účast českých firem koordinovalo ministerstvo průmyslu a obchodu a také Sdružení automobilového průmyslu AutoSAP. „V rámci české oficiální účasti se na kontraktačním veletrhu Automechanika představily se svojí nabídkou členské firmy AutoSAP: BRANO a.s. (člen skupiny BRANO GROUP a.s.), C.I.E.B. Kahovec, spol. s r.o., ČZ Řetězy, s. r.o. a Gumárny Zubří, a.s. Tito naši členové využili oficiální expozice MPO se sdíleným příslušenstvím. MPO poskytlo základní výstavní plochu a uhradilo základní stavbu společné expozice. Vystavovatelé si pak hradili nadstandardní vybavení své části expozice a využívali společného zázemí, uvedl mluvčí AutoSAP Miroslav Konvalina.

Jan Kolář (Messe Frankfurt pro ČR a SR) řekl, že se letos jednoznačně potvrdil hlavní cíl veletrhu Automechanika Frankfurt, kterým je vytváření kontraktačních příležitostí: „Veletrh je opět místem prezentace toho nejlepšího, co světový autoprůmysl nabízí a kam v tomto oboru směřuje.“

Daniel Kocián (Gumárny Zubří) přijíždí na Automechaniku do Německa opakovaně: „Pro nás je to možnost potkat se s obchodními partnery najednou a nemusíme je všechny objíždět. Vidíme, že zájem o vystavování i návštěvy jednotlivých nákupčích rostou. Čím dál více jich zjistilo, že za jeden až dva dny mohou obejít většinu dodavatelů na jednom místě.“

Mohlo by vás zajímat

Luděk Ježek (Brano): „Automechanika nám nabízí ty nejlepší podmínky pro byznys v oblasti after marketu. Jsou tady jak nákupčí, tak střední management firem, se kterými se konkrétní byznys dělá nejlépe.“

Zdeněk Tomeš (C.I.E.B Kahovec) uvedl, že na veletrhu jsou poprvé a to právě díky iniciativě AutoSAP, který participaci doporučil: „Je to vhodný doplněk k naší tradiční prezentaci na veletrhu CZECHBUS.“

„Jsme rádi, že Sdružení automobilového průmyslu může být součástí procesu, jehož cílem je najít ta nejlepší místa pro prezentaci českého automobilového průmyslu,“ dodal Konvalina.  V současné době už AutoSAP diskutuje s členskými firmami o tom, kde by se mohl český autoprůmysl s podporou státu prezentovat v dalších letech.

Jiří Reichl