Do roku 2030 chce mít železniční dopravce Eurostar k dispozici až 50 nových vlaků. Hodnota investice dosáhne dvou miliard eur. Rozšíření flotily umožní otevření tří nových tras: Londýn – Frankfurt nad Mohanem, Londýn – Ženeva, Amsterdam/Brusel – Ženeva.

Spojené království a Švýcarsko už dříve podepsaly memorandum o porozumění o organizaci přímých osobních železničních služeb mezi oběma zeměmi v příštích pěti letech.

Eurostar v současné době provádí přípravné práce s partnery ze zúčastněných zemí na regulačních a infrastrukturních přípravách.

V únoru 2025 Eurostar obnovil vysokorychlostní vlaky mezi Londýnem, Rotterdamem a Amsterdamem, které byly zrušeny kvůli rekonstrukci hlavního nádraží v Amsterdamu. Od 9. září se počet vlaků na této lince zvýší na čtyři páry denně, od prosince 2025 pak na pět párů.

Mohlo by vás zajímat

Plány související s rozšířením sítě železničního operátora vešly ve známost současně se zveřejněním finančních výsledků společnosti Eurostar za rok 2024. Operátor oznámil rekordní hodnotu EBITDA 346 milionů eur. Objem dopravy se oproti roku 2023 zvýšil o pět procent na více než 19,5 milionu cestujících. Tržby provozovatele činily dvě miliardy eur, což je o dvě procenta víc než v roce 2023.

mapa železnice
Nově plánované linky Eurostaru z Londýna. Foto: Eurostar

Eurostar v současné době působí v pěti zemích: Velké Británii, Belgii, Francii, Nizozemsku a Německu. V roce 2024 byly nejoblíbenější následující vlakové trasy Eurostar: Londýn – Paříž (meziroční nárůst o 280 000 cestujících), Londýn – Brusel (plus 250 000 cestujících), Paříž – Brusel (plus 160 000 cestujících), Paříž – Nizozemsko (plus 140 000 cestujících).