Německá energetika se chce vzdát vládního cíle instalovat v zemi do roku 2030 milion dobíjecích míst pro elektromobily, ale čelí protitlaku ze strany automobilového průmyslu. „Cíl jednoho milionu dobíjecích míst je technicky zastaralý,“ uvedla šéfka sdružení energetických společností BDEW Kerstin Andreaeová.

„Dnes není důležitý počet, ale instalovaná nabíjecí kapacita,“ prohlásila šéfka sdružení energetických společností BDEW Kerstin Andreaeová.

Lobbistická skupina, jejíž členové provozují více než 80 procent z téměř 80 000 veřejných nabíjecích míst v zemi, uvedla, že nabíjecí kapacity vozidel se od roku 2019 ztrojnásobily, což znamená, že na nabíjecím místě se může denně nabít více vozidel.

Sdružení automobilového průmyslu VDA však trvá na dodržení cíle.

„Z dobrého důvodu tedy německá vláda opět výslovně potvrdila cíl 1 milionu veřejných dobíjecích míst v koaliční dohodě. Tento cíl je třeba prosazovat se vší razancí a podle toho také rozšiřovat elektrickou síť. Zde je třeba dohnat značný náskok,“ uvedla lobbistická skupina pro deník Die Welt.

Mohlo by vás zajímat

BDEW uvedl, že německý trh s elektromobilitou „se rychle a dynamicky rozvíjí“, a dodal, že rok 2022 byl rekordní jak pro registrace elektromobilů, tak pro budování nabíjecí infrastruktury.

„Počet ultrarychlých nabíjecích míst s nabíjecí kapacitou nad 150 kW vzrostl o 80 procent z 3 851 na 7 037 nabíjecích míst,“ uvedl svaz.

Dodal ale, že Německo se současnou politikou nedosáhne svého cíle mít do roku 2030 na silnicích 15 milionů elektromobilů. K dosažení tohoto cíle je zapotřebí specializovaná strategie, uzavřelo sdružení.

(nik)