Projektovou dokumentaci pro plánovanou modernizaci traťového úseku z Plzně do Chotěšova vypracuje společnost Metroprojekt Praha. Úspěch ve veřejné zakázce jí zajistila nabídka ve výši 78 milionů korun. Stavba byla vybrána jako jeden z pilotních projektů Správy železnic pro zpracování v režimu BIM. Úsek ležící na trati z Plzně do Domažlic projde elektrizací, současně se zrekonstruují stanice Vejprnice a Nýřany a zastávka v Tlučné. Práce jsou naplánovány mezi lety 2023 až 2025.
Vybraný dodavatel vypracuje projektovou dokumentaci pro stavební povolení a pro provádění stavby. Zajistí také kompletní majetkoprávní vypořádání a všechny doklady a podklady k tomu, aby mohla být zahájena samotná realizace stavby. Projektové práce jsou spolufinancovány z prostředků Evropské unie, konkrétně z Nástroje pro propojení Evropy (CEF).
Projektovaná stavba se napojí na začátku v plzeňské lokalitě Nová Hospoda a na konci v zastávce Zbůch v obvodu nové stanice Chotěšov na rovněž připravovanou novostavbu trati z Plzně do Stoda. Ta bude sloužit zejména spojům osobní dálkové dopravy a nákladním vlakům.
Modernizovanou trať přes Nýřany pak využijí kromě nákladních vlaků zajišťujících místní obsluhu také přímé elektrické osobní vlaky na ramenech Rokycany/Nepomuk – Plzeň – Heřmanova Huť/Stod.
Nová nástupiště ve stanicích Vejprnice a Nýřany budou dlouhá minimálně 170 metrů. Přínosem pro nákladní dopravu pak bude vybudování předjízdných kolejí pro křižování souprav o délce až 740 metrů.
Součástí stavby bude také výstavba systému ETCS. Maximální traťová rychlost se zvýší na 125 kilometrů za hodinu pro klasické soupravy, vlaky s naklápěcí skříní budou moci jet až 145kilometrovou rychlostí.
(ede)