INZERCE

Jakmile bude na obou linkách dosaženo maximální kapacity, každá z nich bude schopná za hodinu v každém směru přepravit až 45 tisíc cestujících. Foto: Alstom

Dvě káhirské jednokolejky jako lék na dopravní zácpy. Vlaky i údržbu zajistí Alstom

Lepší služby pro egyptské obyvatele, méně dopravních zácp a snížení dopadu dopravy na životní prostředí. K těmto cílům chce Egypt využít jednokolejný systém Innovia 300, který umožňuje rychlou výstavbu vysokokapacitních železničních tratí za přijatelné náklady. Projekt zahrnuje dvě linky. První z nich je 54 kilometrů dlouhá trasa spojující New Capital City a východní Káhiru. Druhá 42kilometrová trasa zajistí spojení mezi Gízou a Městem 6. října.

Smlouvu za 2,7 miliardy eur čítající návrh, implementaci, provoz a údržbu jednokolejné visuté dráhy v Egyptě předloni podepsalo konsorcium vedené společností Alstom. Jde o vůbec první jednokolejný systém v Egyptě. Obě linky zahájí svůj provoz v roce 2023.

Třicetiletý provoz a údržba

Po dokončení výstavby bude konsorcium vedené společností Alstom třicet let zajišťovat provoz a údržby obou linek. Společnost kromě toho dodá i samotné vlaky Alstom Innovia 300. Aktuálně do města dorazily první dvě z osmi plně automatizovaných vozidel bez řidiče. Celkově má Egypt získat sedmdesát takových vlaků.

Dvě plánované linky. Foto Alstom

„Jednokolejná trať představuje pro naše obyvatele významnou změnu. Zkrátí se tak doba dojíždění, ubyde dopravních zácp, ale i znečištění a emisí uhlíku,“ uvádí prezident Alstom Afrika Andrew DeLeone.

Alstom je vyrobil ve své továrně v Derby ve Velké Británii a použil pohonný systém Alstom Mitrac, který vyrábí jeho španělský závod. Jde o systém, který poskytuje vysokou spolehlivost a díky motoru s permanentními magnety také efektivnější spotřebu energie.

45 tisíc cestujících za hodinu

Jednokolejný systém Innovia 300 je vybaven osvědčeným komunikačním řešením od Alstomu Cityflo 650. Jde o velmi spolehlivé zařízení, které zajišťuje flexibilní provoz, vysokou bezpečnost, ale zároveň má i nižší náklady na údržbu.

Foto: Alstom

Podle Andrewa DeLeone je tento projekt důležitou součástí pokračujícího úsilí vlády na předefinování budoucnosti měst v Egyptě pomocí bezpečných, chytrých a ekologických řešení.

Jakmile bude na obou linkách dosaženo maximální kapacity, každá z nich bude schopná za hodinu v každém směru přepravit až 45 tisíc cestujících.

Alstom je partnerem egyptských železnic od roku 1971 a neustále podporuje rozvoj železniční infrastruktury v zemi. V rámci probíhajících projektů společnost aktuálně v Egyptě zaměstnává přibližně pět stovek lidí. Většina z nich pracuje na modernizaci signalizačního systému na trati Beni Sueif – Assyut.

Tomáš Rovný