Lepší služby pro egyptské obyvatele, méně dopravních zácp a snížení dopadu dopravy na životní prostředí. K těmto cílům chce Egypt využít jednokolejný systém Innovia 300, který umožňuje rychlou výstavbu vysokokapacitních železničních tratí za přijatelné náklady. Projekt zahrnuje dvě linky. První z nich je 54 kilometrů dlouhá trasa spojující New Capital City a východní Káhiru. Druhá 42kilometrová trasa zajistí spojení mezi Gízou a Městem 6. října.
Smlouvu za 2,7 miliardy eur čítající návrh, implementaci, provoz a údržbu jednokolejné visuté dráhy v Egyptě předloni podepsalo konsorcium vedené společností Alstom. Jde o vůbec první jednokolejný systém v Egyptě. Obě linky zahájí svůj provoz v roce 2023.
Třicetiletý provoz a údržba
Po dokončení výstavby bude konsorcium vedené společností Alstom třicet let zajišťovat provoz a údržby obou linek. Společnost kromě toho dodá i samotné vlaky Alstom Innovia 300. Aktuálně do města dorazily první dvě z osmi plně automatizovaných vozidel bez řidiče. Celkově má Egypt získat sedmdesát takových vlaků.
„Jednokolejná trať představuje pro naše obyvatele významnou změnu. Zkrátí se tak doba dojíždění, ubyde dopravních zácp, ale i znečištění a emisí uhlíku,“ uvádí prezident Alstom Afrika Andrew DeLeone.
Alstom je vyrobil ve své továrně v Derby ve Velké Británii a použil pohonný systém Alstom Mitrac, který vyrábí jeho španělský závod. Jde o systém, který poskytuje vysokou spolehlivost a díky motoru s permanentními magnety také efektivnější spotřebu energie.
45 tisíc cestujících za hodinu
Jednokolejný systém Innovia 300 je vybaven osvědčeným komunikačním řešením od Alstomu Cityflo 650. Jde o velmi spolehlivé zařízení, které zajišťuje flexibilní provoz, vysokou bezpečnost, ale zároveň má i nižší náklady na údržbu.
Podle Andrewa DeLeone je tento projekt důležitou součástí pokračujícího úsilí vlády na předefinování budoucnosti měst v Egyptě pomocí bezpečných, chytrých a ekologických řešení.
Jakmile bude na obou linkách dosaženo maximální kapacity, každá z nich bude schopná za hodinu v každém směru přepravit až 45 tisíc cestujících.
Alstom je partnerem egyptských železnic od roku 1971 a neustále podporuje rozvoj železniční infrastruktury v zemi. V rámci probíhajících projektů společnost aktuálně v Egyptě zaměstnává přibližně pět stovek lidí. Většina z nich pracuje na modernizaci signalizačního systému na trati Beni Sueif – Assyut.
Tomáš Rovný