Neděle, 19. září, 2021

Drony pronikly už i do pojišťovnictví. SATUM je nasadil ke zjištění škod po tornádu

DALŠÍ ČLÁNKY AUTORA

Časová úspora a skokové zlepšení dokumentace pojistných událostí. Takový je podle slov Tomáše Víchy, ředitele oddělení likvidace pojistných událostí v makléřské společnosti SATUM CZECH, přínos dronů. SATUM, který řeší pojištění a škody například u průmyslových podniků či nemocnic, používá profesionální drony již rok a půl. Nasadila je i na ověření škod po tornádu na jižní Moravě.

Projekt pořízení dronů byl zlepšovacím návrhem jednoho ze zaměstnanců. I když provozování dronů není typickou činností makléřské společnosti, firma se rozhodla provozovat drony in-house a vycvičit své vlastní operátory. V současnosti provozuje dva profesionální drony typů Phantom 4 Pro a Mavic 2 vybavené fotoaparátem, kamerou a termovizí. „Celkově se jednalo včetně tréninku našich zaměstnanců či softwarového vybavení o investici do jednoho milionu korun,“ zmínil Tomáš Vícha.

Tomáš Vícha, ředitel oddělení likvidace pojistných událostí společnosti Satum Czech. Zdroj: tisková zpráva Satum Czech

Zavedení dronů se okamžitě projevilo na efektivitě práce. „Naší typickou činností je stanovení pojišťovací hodnoty rozsáhlých nemovitostí. Co dříve dělal člověk celý den, zvládne dron za 20 minut a v naprosto nesrovnatelné kvalitě. Zdokumentujeme doslova každou škvíru,“ říká Tomáš Vícha.

Drony našly své využití i při ověřování následků tornáda, které udeřilo 24. června na jižní Moravě. SATUM CZECH má v postižené oblasti klienty z oboru energetiky, u kterých jsou škody v desítkách milionů korun.

Jistou komplikací bylo, že policie vyhlásila po určitou dobu nad postiženou oblastí bezletovou zónu, aby zabránila zábavě ´čumilů´, pro které bylo tornádo příležitostí pro pořízení atraktivních záběrů z ptačí perspektivy. „Tento krok policie byl naprosto pochopitelný, ale myslím, že použití dronů pro profesionální monitoring škod by mělo mít výjimku,“ dodává na závěr Tomáš Vícha.

Makléřská společnost SATUM CZECH působí na trhu od roku 1997. V současném roce překonala významný milník, objem zprostředkovaného pojistného dosáhl více než jedné miliardy korun. Služby pro klienty zajišťuje tým čítající 120 zaměstnanců.

Tomáš Rovný

DALŠÍ ČLÁNKY Z RUBRIKY

FacebookTwitter