Průměrná cena nově registrovaných elektromobilů se letos v Německu zvýšila o přibližně 4 000 eur na 56 669 eur, což zpomalilo přechod na mobilitu šetrnou ke klimatu, uvádí uvádí web EV electrive. Česky zjednodušeně řečeno: už ani naši západní sousedé nemají dostatek financí na nákup elektromobilů.
„S rozsahem modelů, které jsou v současné době v Německu k dispozici, je obtížné realizovat rychlý rozmach elektromobility na trhu,“ uvedla CAM.
Počet elektrických typů dostupných v zemi v roce 2024 vzrostl na 134 ze 105 v roce 2023, poznamenává CAM.
„Více než polovinu však tvoří SUV (56,7 procent nebo 73 modelů), zatímco počet modelů mini a kompaktních vozů, které jsou důležité pro náběh, klesá,“ uvedl CAM a dodal, že v těchto kategoriích je k dispozici pouze sedm modelů ve srovnání s 12 v loňském roce.
Mohlo by vás zajímat
Průměrný dojezd se podle normy WLTP zvýšil na 463 kilometrů, zatímco průměrný nabíjecí výkon stejnosměrným proudem vzrostl na 156 kilowattů (KW). Je to kvůli technologickým vylepšením, ale také proto, že menší modely již nejsou v nabídce, což zvyšuje průměr, poznamenal CAM.
Zatímco ceny elektromobilů v Německu vzrostly v průměru o 7,5 procenta, v Číně klesly o pět procent – a to jak u základních, tak u špičkových modelů. Naproti tomu v Německu vzrostly ceny nejvyšších modelů až o 14,5 procenta.
„Další růst cen elektrických modelů je jedem pro novou tržní fázi elektromobility, ve které je nyní třeba se po technicky zdatných prvních osvojitelích zaměřit na zákaznické segmenty s menšími peněženkami,“ prohlásil šéf CAM Stefan Bratzel.
Podotkl ale, že v nadcházejících měsících očekává výrazné snížení cen, protože výrobci budou muset zvýšit prodej elektrických vozidel, aby splnili přísnější emisní cíle vozového parku v EU.
V rámci své snahy o mobilitu šetrnou ke klimatu chce mít Německo do roku 2030 na svých silnicích 15 milionů elektromobilů, který už dnes vypadá jako extrémně absurdní.
A to nejen nejen kvůli malému prodeji elektromobilů od doby, kdy vláda na konci loňského roku snížila dotace, ale i vůbec nízkému zájmu o tento druh mobility.