Dostavba dálnice D11 z Trutnova na státní hranici s Polskem se i nadále odsouvá. Polská společnost Budimex podala rozklad proti prvostupňovému rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), ve kterém antimonopolní úřad zamítl návrh firmy směřující proti vyřazení ze zadávacího řízení Ředitelství silnic a dálnic České republiky (ŘSD) na stavbu. „Předseda úřadu o rozkladu rozhodne po jeho projednání rozkladovou komisí,“ sdělil Ekonomickému deníku mluvčí ÚOHS Martin Švanda.

Řízení o rozkladu podle něj trvá přibližně padesát dnů a proti pravomocnému rozhodnutí předsedy ÚOHS je následně možné podat žalobu ke správnímu soudu. Prvostupňové rozhodnutí vydal antimonopolní úřad 23. července, argumentoval nesplněním kvalifikačních požadavků. Budimex měl na podání rozkladu 15 dnů.

Polská společnost Budimex o tendr na dostavbu úseku D11 z Trutnova na státní hranici s Polskem i nadále usiluje, jak už dříve zmínila mluvčí firmy Diana Zyglewská. Dodala, že je tento postup vhodný, protože si je společnost jistá, že je její nabídka vysoce konkurenceschopná a reference jsou v souladu s požadavky projektu D11. Odvolání Budimexu k ÚOHS přišlo poté, co ŘSD v prvním červnovém týdnu zamítlo námitky společnosti proti jejímu vyloučení z výběrového řízení na stavbu úseku D11.

K vyloučení z tendru došlo o měsíc dříve po rozhodnutí ÚOHS, podle kterého společnost Budimex nesplnila podmínku technické kvalifikace. Firma následně podle ŘSD plnění kvalifikačních kritérií přes opakované výzvy nedoložila. Generální ředitel ŘSD Radek Mátl následně oznámil, že se uskuteční standardní hodnocení účastníků tendru, kteří byli další v pořadí. Nové výběrové řízení se vypisovat nebude.

Mohlo by vás zajímat

Mátl také tehdy uvedl, že se může zahájení realizace stavby kvůli vývoji v tendru posunout až na letošní podzim, ŘSD přitom původně počítalo s datem 19. prosince 2023. Otazník nyní visí i nad podzimním termínem.

Budimex nabídl v soutěži nejnižší cenu ve výši 11,35 miliardy korun bez DPH, šlo 87 procent původně předpokládané ceny. Jako druhé se v pořadí umístilo sdružení vedeného společností MI Roads, které zároveň stálo za podáním námitek proti polské firmě. Sdružení nabídlo v tendru dostavbu D11 za 11,71 miliardy korun bez DPH.

(teč)