INZERCE

DB AG (archiv)/Bahnblogstelle

Dopravní Svaz pro železnici kritizuje „hlemýždí tempo elektrifikace“ německé železniční sítě

Sdružení pro železnici (Pro-Rail Allianz) kritizuje tempo elektrifikace spolkové železniční sítě. V loňském roce bylo nově elektrifikováno sotva více než sto kilometrů železniční sítě, ačkoli se koaliční vláda zavázala vybavit do roku 2030 až 75 % federální železniční sítě nadzemním vedením. „Tohoto cíle elektrifikace již nelze dosáhnout stejným tempem,“ kritizoval výkonný ředitel sdružení Dirk Flege. Podle něho by se muselo postupovat osmkrát rychleji než teď.

Podle hodnocení Svazu pro železnici ukazuje srovnání spolkových zemí jasné regionální rozdíly ve stavu elektrifikace. Na předních místech jsou městské spolkové země Brémy (89 %) a Berlín (84 %) – těsně následované Sárskem (81 %) a Hamburkem (76 %). S velkým odstupem následují Porýní-Falc (42 %) a Durynsko (34 %). Šlesvicko-Holštýnsko (27 %) je z hlediska podílu elektrifikovaných železničních tratí na chvostu.

Svaz kritizuje, že mezery v elektrifikaci se opakovaně stávají problémem, když elektricky provozované nákladní vlaky a dálkové vlaky – například kvůli stavebním pracím – nemohou kvůli nedostatku trolejového vedení přestoupit na jinou trať. Kromě toho je nedostatek trolejového vedení překážkou rostoucího přesunu dopravy z kamionové na železniční.

„Neelektrifikované tratě jsou brzdou přesunu a růstu osobní i nákladní železniční dopravy. Naléhavě potřebujeme více elektrifikovaných tratí, abychom mohli výrazně rozšířit nabídku v obou oblastech,“ řekl Flege.

Aby bylo možné skutečně dosáhnout větší rychlosti elektrifikace železničních tratí, vypracovala Komise pro urychlení železnic návrhy a koncem roku 2022 je předala spolkovému ministru dopravy Volkeru Wissingovi. „Chceme odsunout stranou vše byrokratické, abychom i v elektrifikaci dosáhli ‚německé rychlosti‘,“ řekl Flege. „Spolkový ministr dopravy Volker Wissing by se nyní měl rychle ujmout iniciativy za potřebné legislativní změny,“ dodal.

(mig)