Železniční dopravci České dráhy a PKP Intercity se dohodli, od 14. dubna nasadí na lince mezi Českou republikou a Polskem na noční spoje takzvaného Baltic expressu lůžkové vozy. Denně na mezistátní dálkovou linka Ex32 Praha – Pardubice – Wrocław – Gdańsk – Gdynia už tři měsíce vyráží čtyři páry vlaků, „spací vozy“ budou mít nově dva z nich.  

Vozy budou složeny z osmi třílůžkových oddílů s celkovou kapacitou 24 lůžek. Vybavené budou současně i sprchou. Každé kupé bude k dispozici ve variantě Single, Double či Triple. Prodej jízdenek už dopravci zahájili.

Spoje s lůžkovými vozy budou jezdit do takzvaného Trojměstí a zpět nejméně do konce letošního srpna. Případné prodloužení provozu od 1. 9. 2025 pak bude závislé podle Českých drah na vyhodnocení úspěšnosti pilotního provozu.

„Naše nové vlaky Baltic express za první tři měsíce provozu ujely už skoro 640 tisíc kilometrů, což je, jako by šestnáctkrát obkroužily celou zeměkouli. Z české strany vidíme největší zájem o cestování v úseku mezi Prahou a Wrocławí, kde nabízíme přímé spojení poprvé v historii s dojezdovým časem pod čtyři hodiny,“ uvedl předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec.

Mohlo by vás zajímat

Dodal, že v rámci hodnocení spokojenosti s cestou patří Baltic expressy mezi nejlépe hodnocené linky s průměrnou hodnotou 4,37 hvězdiček z celkových pěti. Kromě nasazení lůžkových vozů se podle Krapince chystají na lince od příštího jízdního řádu další novinky, konkrétnější nebyl.

Lůžkové vozy dopravci nasadlili, protože očekávají na jaře podle předsedy představenstva PKP Intercity Janusze Malinowského „další příliv cestujících“. Lůžkové vozy podle něj umožňují ještě pohodlnější cestování mezi Českou republikou a Polskem.

Předseda představenstva PKP Intercity uvedl, že vlaky Baltic Express představují společný úspěch obou dopravců. „Spoj byl uveden do provozu v zimě a mnoho cestujících se okamžitě rozhodlo pro možnost cestovat s PKP Intercity a Českými drahami na nové trase,“ dodal.

Interiér lůžkového vozu v Baltic expressu. Zdroj: PKP Intercity

Na území České republiky vlaky tvoří celkem čtyři vozy, včetně jednoho vozu první třídy dopravce PKP Intercity. Na palubě je na území České republiky k dispozici občerstvení ve formě palubního minibaru JLV. Další vozy, včetně jídelního vozu, jsou do soupravy přidávány ve Wrocławi a jsou z vozby dopravce PKP Intercity.

České dráhy navíc plánují od příštího jízdního řádu na Baltic expressy nasadit i vlastní bistrovůz. Vlaky cestujícím nabízejí také například palubní Wi-Fi síť nebo možnost dobíjet cestovní elektroniku. Ve vlaku jsou zařazeny vozy pro cestování osob na vozíku a přepravu jízdních kol.

Při včasném nákupu jízdního dokladu je možné podle Českých drah dojet k moři za méně než 800 korun, ceny jízdenek do Wrocławi pak začínají na cenách pod 400 korun. Cena lůžkového příplatku v třílůžkovém oddíle je pak 765 korun bez ohledu na ujetou vzdálenost. Cestující v lůžkovém voze pak má v ceně snídaňový a také hygienický balíček.