INZERCE

Vlak Alstom Coradia Stream HC pro DB Regio. Foto: Alstom

Dodávka vlaků Alstomu pro uzel Brémy-Dolní Sasko byla už počtvrté zpožděna

Dodávka nových vlaků od výrobce Alstom pro přestupní uzel Brémy – Dolní Sasko byla opět zpožděna. „Dodávka 34 nových dvoupatrových vlaků pro přestupní uzel Brémy – Dolní Sasko bude zahájena v prvním čtvrtletí roku 2026, a proto bude bohužel opět o několik měsíců zpožděna,“ jak potvrdil mluvčí společnosti.

Jako důvod čtvrtého zpoždění uvedl materiální překážky a předvídatelné prodloužení schvalovacího procesu. „Společnost Alstom hluboce lituje zpoždění zahájení dodávek,“ doplnila společnost

Dolnosaský ministr dopravy Olaf Lies byl touto informací nepříjemně zaskočen.

„Je to nepřijatelná situace, protože je to už čtvrtý odklad,“ prohlásil politik SPD.

Společnost Alstom naposledy odložila termín v srpnu a přislíbila první dodávky ve čtvrtém čtvrtletí roku 2025.

„Potřebujeme jasná, závazná řešení od společnosti Alstom. Železniční služby na expresním uzlu musí být zaručeny i po prosinci 2025,“ řekl Olaf Lies.

To platí zejména pro expresní uzel Brémy – Dolní Sasko se stávajícími tratěmi RE1 (Hannover – Brémy – Oldenburg – Norddeich), RE 8 (Hannover – Brémy – Bremerhaven) a RE 9 (Bremerhaven – Brémy – Osnabrück).

Podle společnosti Landesnahverkehrsgesellschaft (LNVG) jako zákazníka jsou vlaky objednávány do provozu od prosince 2024 a první vlaky by měly být dodány až v roce 2026.

Podle společnosti Alstom bude 20 z 34 vlaků k dispozici v březnu 2026 a zbývajících 14 má být dodáno do konce roku 2026. V srpnu společnost Alstom slíbila, že dodá poslední vlaky v létě 2026.

Společnost Alstom oznámila „životaschopný koncept náhrady“ pro přechodné období.

„Tím se zajistí, že železniční služby původně plánované od prosince 2024 s vlaky Alstom v expresním uzlu Brémy-Dolní Sasko budou přechodně zajišťovány náhradními vozidly,“ uvedl mluvčí společnosti.

Na druhou stranu LNVG varuje před výrazným narušením provozu expresního uzlu Brémy-Dolní Sasko už od prosince 2025.

„Alstom nebude schopen dodat nové vlaky včas, a proto bude muset poskytnout náhradní vozidla,“ uvedla mluvčí představenstva LNVG Carmen Schwabl. „Dosud se však společnost nedokázala zavázat k poskytnutí žádných náhradních vozidel,“ podotkla.

V současné situaci to podle ní znamená, že „kvůli dalšímu zpoždění společnosti Alstom budeme od prosince 2025 bez vlaků pro expresní přestupní stanici“.

Vlaky Deutsche Bahn, které byly dříve na těchto trasách používány, jsou již od prosince 2025 naplánovány na jiné trasy, a proto už nebudou k dispozici.

(nik)