Francouzský vysokorychlostní vlak TGV bude největším lákadlem expozice Správy železnic na Rail Business Days v Brně. Veletrh se uskuteční ve dnech 7. až 9. června na brněnském výstavišti. TGV den předtím, 6. června, přijede i na Hlavní nádraží v Praze. 10. června jej lze vidět ve stanici Jihlava a 11. června pak v Ústí nad Labem.
Desetivozová francouzská vysokorychlostní jednotka přijede do Česka přes Německo, nejprve se představí veřejnosti 6. června na pražském hlavním nádraží, kde bude stát od 12 do 16 hodin.
Večer bude následovat přesun do areálu brněnského výstaviště, kde bude po tři dny součástí venkovní expozice na tamním kolejišti. V průběhu konání akce poslouží také k prezentaci francouzských drah SNCF a projektu Rychlých spojení v naší republice.
Dalšími zastávkami vlaku bude 10. června stanice Jihlava a o den později hlavní nádraží v Ústí nad Labem. Následně se opět přes Německo vrátí do své domovské země.
Na českém území bude jednotku TGV přepravovat vícesystémová lokomotiva Siemens Vectron v barvách Správy železnic. Tato lokomotiva bude rovněž vystavena na brněnském veletrhu. Vectron slouží nejen jako hnací vozidlo, ale také jako diagnostický vůz. Dokáže totiž komplexně vyhodnocovat činnost zabezpečovače ETCS. Jeho úkolem je dále vozba diagnostických vozů pro měření trakčního vedení, kontrolu rádiového provozu nebo vozidel pro měření železničního svršku.
Expozice Správy železnic v Brně
V rámci expozice Správy železnic se vpředstaví i speciální diagnostické vozidlo MVŽSv2. Nejmodernější měřicí vůz se využívá pro diagnostiku železničního svršku při rychlostech až 200 kilometrů v hodině.
Dokáže vyhodnotit ojetí kolejnic, profil štěrkového lože nebo osové vzdálenosti vedlejších kolejí s kontrolou průjezdného průřezu. Umí také pořizovat fotografie, a to každých 20 metrů. Vůz představuje novou úroveň diagnostiky na českých kolejích.
Dalším vozidlem z expozice Správy železnic je nový diagnostický vůz EM100 sloužící pro měření geometrických parametrů koleje. Technologické zázemí stroje dokáže pořizovat snímky příčného profilu kolejnic a kontrolovat tak stav železničního svršku.
Mohlo by vás zajímat
Jana Bartošová