Klesající prodeje v důsledku vysoké inflace nutí diskontní řetězec Lidl jednat. Řetězec oznámil, že v příštím roce výrazně ztenčí svůj sortiment nepotravinářského zboží. Z obchodů by tak brzy mohlo zmizet oblíbené nářadí, oblečení nebo elektronická zařízení.
Jak informoval specializovaný německý portál Lebensmittel Zeitung, společnost Lidl nyní podniká velký krok. Diskontní gigant chce výrazně omezit nepotravinářský sortiment. Nářadí, oblečení, televizory – to vše už brzy v Lidlu nenajdete.
Důvod? Podíl obratu z velmi ziskových nepotravinářských výrobků se měl podle předpokladů měl zvýšit na 15 procent. Klesající poptávka v důsledku inflace a logistických problémů však v poslední době srazila tento podíl pod 10 procent.
Jak dále uvádí portál Lebensmittel Zeitung, podle dobře informovaných osob se proto Lidl rozhodl pro příští obchodní rok výrazně omezit nedávno zadané zakázky v nepotravinářském sektoru.
Nepotravinářský sortiment je přitom druhou nejziskovější oblastí.
Jestliže v minulosti byly příčinou snižujícího se obratu pozdní dodávky, nyní se na něm podepisují stále spořivější zákazníci.
Diskont se obává o kupní sílu zákazníků kvůli rostoucím cenám energií.
Prodej nepotravinářského zboží je podle Lebensmittel Zeitung po prodejnách s pekárnami druhou nejziskovější oblastí v tomto sektoru. Vysoké náklady na skladování nepotravinářského zboží však představují podle specializovaného serveru zátěž pro obchodní rozvahu.
Přestože je inflací postižena zejména právě diskontní klientela a nákupy v nepotravinářské oblasti výrazně poklesly, zejména u výrobků nad 20 eur, je Lidl přesto se svým rozmanitým sortimentem a internetovým obchodem v současné situaci optimistický.
Problémy má i Aldi
Řetězec Lidl není sám, kdo snižuje svůj rozpočet na nákupy. Například významný asijský dodavatel hlásí u mnoha odběratelů snížení objednávek o 30 procent.
S podobnými problémy v nepotravinářském sektoru se potýká i konkurenční diskont Aldi.
Podle zpráv Lebensmittel Zeitung prý obrat klesl u nepotravinářského sortimentu pod 20 procent.
„Stejně jako Lidl se i Aldi musí kvůli aktuální ekonomickému stavu pružněji přizpůsobovat současné situaci a úzce spolupracuje s dodavateli a logistickými partnery,“ dodává specializovaný portál.
(nik)