Mezinárodní developer UDI Group odprodal svůj logistický areál na 34. kilometru dálnice D1. Sázava Logistics Park je od nynějška ve vlastnictví britské skupiny SEGRO European Logistics Partnership.
Obě strany se dohodly na tom, že prodejní cenu nebudou komentovat.
Stavba za miliardu
Park, který se nachází přímo na sjezdu z D1 u obce Ostředek, má více než 46 tisíc m2 ploch ve čtyřech kompletně pronajatých halách. Jeho stavba si vyžádala investici kolem miliardy korun. Ve čtyřech provozech zde našlo práci téměř 300 zaměstnanců.
Skupina aktuálně staví další podobný areál, který nabídne 130 tisíc m2 ploch ve třech halách na dálnici D5. Investičně za 3,5 miliardy korun.
Dokončeno v horších časech
„Jako developer realizujeme podobné projekty především s cílem jejich následného prodeje do rukou koncového provozovatele. Areál Sázava Logistics Park jsme dokončili v roce 2023. Situace na českém realitním trhu však v té době nebyla s ohledem na válku na Ukrajině a s ní související energetickou krizí k takovým transakcím příliš příznivá.
Mezi investory, zejména těmi zahraničními, panovala patřičná obezřetnost k novým akvizicím. Rozhodli jsme se proto prodej odložit na vhodnější dobu“, uvedl Development Director UDI Group Jan Chromeček. „Jsme rádi, že náš areál získala renomovaná skupina SEGRO, která má více než 100 let zkušeností v oboru a působí v řadě zemí Evropy“, dodal.
Mohlo by vás zajímat

Všechny haly jsou pronajaté
Všechny skladové haly o celkové ploše přes 46 tisíc m2 v areálu Sázava Logistics Park jsou plně pronajaté. Mezi nájemci figurují významné společnosti. Své třídící a distribuční centrum zásilek pro celou ČR a Slovensko zde umístila logistická společnost WEDO (dnes součást Allegro), největší z hal využívá Nagel Group, která zde skladuje potraviny pro český maloobchod. Centrální distribuci má v areálu také Marimex a sklad pro celé Čechy spediční firma Emons.
Důraz na ekologicky udržitelná řešení
Areál získal environmentální certifikaci BREEAM stupně Very Good. Pracuje s celou řadou šetrných opatření. Podstatná je především nízká energetická náročnost, kterou zajišťuje kvalitní izolace budov. Má také unikátní zásobování vodou, kdy veškerou pitnou vodu vyrábí z vody dešťové. Moderní nakládací prostory pro kamiony omezují tepelné ztráty v zimě a světlé a částečně zelené střechy zase minimalizují vznik tepelného ostrova v létě. Myslelo se i na biodiverzitu, množství různých hnízdišť hmyzu, ptactva, provedeno je kompletní ozelenění a vysazena byla stovka nových stromů.

Ještě vyšší standard na D5 u Plzně
Skupina UDI Group aktuálně staví další podobný areál na dálnici D5 u Přehýšova za 3,5 miliardy korun. Na D5 vzniká celkem 130 tisíc m2 ve třech halách. I tady se UDI Group zaměřila na udržitelnost. Solární panely na střechách by při plném osazení mohly ve špičce vyrábět až 11 MW. Dešťovou vodu bude využívat jako tzv. šedou vodu. Opatření pro biodiverzitu zahrnou vybudování biokoridorů na místě zregulovaných potoků. Areál bude certifikován environmentálním standardem BREEAM, cílí na úroveň Excellent. Místo je vhodné jak pro logistiku, tak i pro výrobu.