Německá železniční společnost Deutsche Bahn zahájila elektrifikaci železničních tratí na severu země pomocí nové inovativní elektrické infrastruktury, která bude nabíjet vlaky poháněné bateriemi a nahradí dieselové lokomotivy. Dopravní společnost to oznámila v tiskové zprávě.
Deutsche Bahn (DB) plánuje ve spolkové zemi Šlesvicko-Holštýnsko vybudovat takzvané „ostrovy trakčního vedení“, počínaje prvními stožáry trakčního vedení ve městě Kiel a obci Büchen.
Nová infrastruktura má být dokončena do konce roku 2023. Namísto celkové elektrifikace každého kilometru trati vyžaduje nová technologie pouze elektrifikaci krátkých úseků trati nebo jednotlivých stanic.
Do konce roku 2023 pak DB postaví na západním pobřeží Šlesvicka-Holštýnska v Heide, Husumu a Tönningu první ostrůvky trakčního vedení a nabíjecí stanice pro napájení trakčním proudem na objednávku státu a místního dopravního podniku.
Bateriové vlaky využívají trolejové vedení, které měří jen několik set metrů až několik kilometrů, k nabíjení svých baterií pro jízdy na neelektrifikovaných úsecích trati.
V budoucnu bude více než 10 milionů kilometrů vlakové dopravy ve Šlesvicku-Holštýnsku ujeto na elektrický pohon namísto fosilních paliv, čímž se ušetří 10 milionů litrů nafty ročně.
„Díky inovativní infrastruktuře a nejmodernějším technologiím pokračujeme v rozšiřování alternativních pohonů,“ řekl Berthold Huber, vedoucí oddělení infrastruktury DB.
„Náš cíl je jasný: Deutsche Bahn budou do roku 2040 klimaticky neutrální. Pomáhají nám také kreativní řešení, jako je například ostrůvek trakčního vedení pro vlaky na bateriový pohon,“ dodal Huber.
Ministr hospodářství Šlesvicka-Holštýnska Claus Ruhe Madsen dodal: „Díky vlakům na bateriový pohon bude většina dieselových souprav ve Šlesvicku-Holštýnsku brzy zastaralá.“
Deutsche Bahn hodlá v příštím roce rozšířit své úsilí o elektrifikaci železnic. V poslední době čelí kritice za pomalý postup při elektrifikaci železničních tratí.
(nik)