Aby bylo možné zvýšit kapacitu železniční sítě, je třeba ji naléhavě digitalizovat. Za tímto účelem nyní skupina uzavřela s několika společnostmi mnohamiliardový kontrakt na dodávky a výstavbu.
Pro digitalizaci železniční infrastruktury uzavřel státní koncern Deutsche Bahn miliardovou smlouvu na dodávky a výstavbu s několika společnostmi. „Smlouva v hodnotě 6,3 miliardy eur zahrnuje digitální zabezpečovací techniku (DSTW) včetně evropského vlakového zabezpečovacího systému (ETCS) a integrovaných řídicích a provozních systémů,“ oznámily Deutsche Bahn s tím, že kontrakt zahrnuje dodávku a výstavbu techniky.
Kromě výrobců vlaků Siemens Mobility a Alstom se na ní podílejí také společnosti MerMec Deutschland a Hitachi Rail. Deutsche Bahn se v kontraktu zavazuje k nákupu přibližně 15 500 řídicích jednotek do konce roku 2028. „Řídicí a zabezpečovací technika je jedním z nejkritičtějších obchodů s nejvyšší mírou zastarávání,“ uvedl Berthold Huber, člen představenstva pro železniční infrastrukturu. Některá návěstidla na železnici pocházejí z císařské éry, píše německý server Bahblogstelle.com.
„Objemová smlouva významně přispěje ke změně této situace a rychlejší obnově řídicí a zabezpečovací techniky.“ Svaz železničního průmyslu v Německu (VDB) označil dohodu za důležitý krok, který firmám nabízí větší jistotu při plánování a umožňuje jim vybudovat potřebné technické a personální kapacity. „Bude to mít pozitivní dopad i na cestující,“ uvedla výkonná ředitelka VDB Sarah Starková.