INZERCE

Největší německý železniční dopravce Deutsche Bahn. Foto: Wikimedia commons

Deutsche Bahn se letos vrátí do černých čísel. Za rok 2021 hlásí rekordní tržby

Největší německý železniční dopravce, společnost Deutsche Bahn (DB), zaznamenala loni dvouciferný růst výnosů, který dokonce překonal úroveň před pandemií v roce 2019. Příjmy skupiny vzrostly ve finančním roce 2021 meziročně o 18,4 % na 47,3 miliardy eur. Mezi březnem a prosincem 2021 jelo dálkovými vlaky DB zhruba o 30 procent více lidí než ve stejném období roku 2020.

DB v roce 2021 pokračovala v rozšiřování své flotily a dálkové dopravy, včetně navýšení spojů mezi Hamburkem a Berlínem, a to dvakrát za hodinu. V roce 2021 jelo v dálkových vlacích DB asi 82 ​​milionů cestujících (ve srovnání se zhruba 81 miliony v roce 2020).

Výnosy z hlavní činnosti DB celkově rostly, růst opět zaznamenalo i DB Cargo. DB Schenker, logistická dceřiná společnost DB, zaznamenala největší vzestupný trend. Vygenerovala nejvyšší EBIT ve své historii, 1,2 miliardy eur.

„Druhý rok pandemie objasnil několik věcí. Lidé chtějí cestovat po železnici. Firmy chtějí přesunout více zboží na železnici. A politici chtějí tento posun nadále podporovat.“, říká generální ředitel Deutsche Bahn Richard Lutz.

V roce 2021 zvýšila společnost DB Cargo objem přepraveného nákladu o 6,3 % a objem prodaných služeb o 7,9 %. Objem realizovaný na železniční síti DB vzrostl přibližně o 4 % na 1,1 miliardy kilometrů.

Pomoc Ukrajině

Od začátku války na Ukrajině zahájila DB největší humanitární pomoc ve své historii. Toto úsilí zahrnovalo přepravu zásob na Ukrajinu přes „železniční most“ – v podstatě leteckou přepravu po železnici, a také speciální vlaky, autobusy a bezplatné jízdenky pro uprchlíky.

DB v roce 2021 pokračovala v rozšiřování své flotily a dálkové dopravy, včetně navýšení spojů mezi Hamburkem a Berlínem dvakrát za hodinu.

V roce 2021 jelo v dálkových vlacích DB asi 82 ​​milionů cestujících (ve srovnání se zhruba 81 miliony v roce 2020). Údaj za rok 2020 zahrnuje dva předpandemické měsíce na začátku roku, kdy cestující jezdili vlakem v rekordním počtu.

Němci dbají na přesnost

Dochvilnost v osobní železniční dopravě se celkově snížila o 1,4procentního bodu na 93,8 %. Dálkové vlaky měly včasnost 75,2 % (ve srovnání s 81,8 % v roce 2020).

Negativní dopad měly nepravidelné události, jako jsou katastrofální záplavy a stávky Svazu německých strojvůdců GDL.

Dálkové vlaky měly včasnost 75,2 %. Negativní dopad měly nepravidelné události, jako jsou katastrofální záplavy a stávky Svazu německých strojvůdců GDL.

Deutsche Bahn očekává, že letos vytvoří provozní zisk a zvýší své tržby na více než 48 miliard eur.

,,Potřebujeme železnici více než kdy jindy. Každý člověk, který se rozhodne pro železnici, každý nákladní vlak, který jezdí, pomáhá bojovat proti změně klimatu,“, uzavírá generální ředitel Deutsche Bahn Richard Lutz.

Jana Bartošová