Dopravní a energetický stavební úřad (DESÚ) zahájil koncem června stavební řízení pro vydání stavebního povolení na stavbu úseku dálnice D11 z Jaroměře do Trutnova. Zažádalo o ně Ředitelství silnic a dálnic České republiky (ŘSD). Jak dnes informoval generální ředitel státního podniku Radek Mátl na sociální síti X, zahájení výběrového řízení na zhotovitele stavby o délce 19,6 kilometru předpokládá ŘSD v posledním čtvrtletí letošního roku.
ŘSD už podle Mátla odevzdalo i koncept projektové dokumentace pro provádění stavby. Stavba úseku by podle plánů ŘSD měla začít v roce 2025 s uvedením do provozu v roce 2028. Odhadované náklady jsou podle informací ŘSD téměř 12 miliard korun bez DPH.
Podnik aktuálně pokračuje ve výkupech pozemků, podle Mátla je hotovo z 80 procent. O dalším zásadním výkupu pro stavbu v červnu rozhodlo město Dvůr Králové nad Labem. Jde o prodej 17 hektarů pozemků, většinou lesů. Město za ně získá 41,5 milionu korun.
Od letošního května má ŘSD od hradeckého hejtmanství vydané stavební povolení na stavbu pěti vedlejších objektů budoucí dálnice. Připravuje také stavbu přeložky silnice II/299 Zboží – Choustníkovo Hradiště, která od východu napojí patnáctitisícový Dvůr Králové na dálnici.
Stavbu navazujícího úseku D11 Trutnov – hranice s Polskem o délce 21 kilometrů zdržují spory o vítězství v tendru. Původně měla stavba začít loni v prosinci. Po námitkách sdružení v čele s firmou MI Roads byl ale výběr vítězné firmy Budimex antimonopolním úřadem zrušen.
ŘSD pak Budimex z tendru vyloučilo a jako nového vítěze v červnu vybralo sdružení MI Roads. Budimex se proti vyloučení ze soutěže odvolal k antimonopolnímu úřadu.
Čtěte také: Budimex tendr na dostavbu D11 nevzdává. Odvolá se k ÚOHS
D11 z Prahy do Hradce Králové a na hranici s Polskem začal stát budovat v roce 1978. Zatím je z plánovaných 154 kilometrů hotových 113 kilometrů. Od prosince 2021 dálnice končí na severním okraji Jaroměře. Po dokončení úseků Jaroměř – Trutnov a Trutnov – hranice bude dálnice hotová.
(teč, čtk)