Tramvajová trať Počernická, která má propojit pražské sídliště Malešice s centrem hlavního města, čeká na stavební povolení od Dopravního a energetického stavebního úřadu (DESÚ). Úřad aktuálně zahájil řízení o povolení záměru. Informoval o tom na svých webových stránkách. Stavební práce by podle předpokladů Dopravního podniku hlavního města Prahy měly začít v příštím roce a skončit v roce 2027. Celkové náklady projektu se očekávají ve výši 2,3 miliardy korun.
Žádost o vydání povolení záměru stavby dráhy podala společnost Metroprojekt Praha, která zastupuje pražský dopravní podnik, letos 31. května. Dvoukolejná tramvajová trať, která povede v úseku Vinohradské hřbitovy – Sídliště Malešice, má být dlouhá 2,2 kilometru a umístěno na ní bude šest párů tramvajových zastávek.
Díky trati vzniknou podle informací Dopravního podniku hlavního města Prahy nová přímá spojení k metru, ale i do dalších částí metropole, konkrétně do městských částí Praha 2 a 3, centra města, Libně či Holešovic.
Nová trať také umožní podle dopravního podniku spojení s významnými pražskými dopravními uzly jako je Hlavní nádraží, Masarykovo nádraží, Náměstí Republiky, Flora, Václavské náměstí či Národní třída.
„Realizací záměru dojde v Počernické ulici k výrazné redukci autobusové dopravy a současně i ke snížení jejích vlivů na životní prostředí,“ uvádí také dopravní podnik. Tramvaje podle něj nabídnou ve srovnání s autobusovou dopravou vyšší přepravní kapacitu v jednotlivých spojích, cestovní komfort a s ohledem na vyšší stupeň oddělení od ostatní dopravy i rychlost a spolehlivost.
Maximální výše způsobilých výdajů na projekt je podle dopravního podniku 1,8 miliardy korun a příspěvek Evropské unie činí 1,5 miliardy korun.
Dopravní podnik zároveň hledá zhotovitele stavby trati. Jak vyplývá z portálu Tender arena, lhůta pro podání nabídek běží do 15. listopadu. Vítěz tendru bude mít na starosti jak výstavbu trati, tak i zastávek včetně obvodu koncové kolejové smyčky.
„Dále bude upraveno 212 metrů stávající tramvajové trati ve Vinohradské ulici za účelem napojení nového traťového úseku včetně zřízení nové signalizace. Součástí stavby budou rovněž vyvolané přeložky a stavby sítí technické infrastruktury a další nezbytné stavební úpravy, to vše v rozsahu dle projektové dokumentace,“ uvádí se v zadání k výběrovému řízení. Součástí zakázky bude také zajištění atestů, zkoušek, revizních zpráv a protokolů.
Čtěte také: Schváleno. Nová tramvajová trať na pražský Strahov má povolení
(teč)