INZERCE

Souprava ICE 3neo od výrobce Siemens Mobility. Foto. Siemens

DB vyhlašuje tendr na novou generaci vlaků ICE. Soupravy mají jezdit minimálně třistakilometrovou rychlostí

Německý železniční dopravce Deutsche Bahn chce omladit svůj vozový park a potřebuje kvůli tomu více nových vlaků. Výzva k podávání nabídek stále probíhá. Bude však trvat několik let, než budou nové vlaky ICE v Německu jezdit. Informaci přinesla agentura dpa.

Bezbariérový přístup a rychlost nejméně 300 kilometrů za hodinu, s takovými klíčovými podmínkami vypsaly Deutsche Bahn výběrové řízení na novou generaci vlaků ICE.

Zahrnuje to vývoj, konstrukci a schválení nového vlakového parku, který má být nasazen v roce 2030 oznámila železniční společnost.

Za tímto účelem chce dopravce s vítězem tendru uzavřít rámcovou smlouvu až na 95 vlaků.

V první části hodlá společnost objednat 33 vozidel. Mají být 400 metrů dlouhé, jednopodlažní a mají mít přibližně 940 míst k sezení.

Dráhy chtějí postupně nahradit starší vlaky ICE 1 a ICE 3 na začátku příštího desetiletí.

Očekává se, že zakázka bude zadána na jaře 2025.

Přibližně před rokem Deutsche Bahn pověřila výrobce Siemens Mobility a Alstom, aby nezávisle na sobě navrhli koncept nové generace vlaků ICE. S pomocí těchto konceptů nyní Deutsche Bahn formulovala konkrétní požadavky pro výběrové řízení.

Zatímco předchozí flotily ICE jsou založeny na stávajících vysokorychlostních platformách, pro příští ICE má být vyvinuta zcela nová koncepce. I proto bude trvat několik let, než bude vlak uveden do provozu.

Německá železniční společnost pracuje na modernizaci a omlazení svého vozového parku již několik let. Současné průměrné stáří vlaků je 18 let a do roku 2030 má klesnout na 12 let.

Dodávky vlaků ICE 4 stále probíhají. Poslední ze 137 vlaků by měl být uveden do provozu v březnu.

Zhruba rok probíhá také dodávka souprav ICE 3 neo, z nichž by do roku 2028 mělo být v provozu přibližně 90 vlaků.

Dodávka vlaků ICE L má být zahájena na konci roku 2024.

(nik)