INZERCE

Společnost DB Schenker plánuje používat eTrailer v evropské pozemní dopravě od roku 2024. Foto: DB Schenker

DB Schenker si objednal elektrifikované návěsy eTrailer, které pomohou tahačům. Chce je začít používat v roce 2024


S elektrifikovaným návěsem – eTrailerem – od Trailer Dynamics a skupiny užitkových vozidel Krone chce německý poskytovatel logistických služeb DB Schenker výrazně snížit emise CO2 na dlouhých trasách. Společnost DB Schenker si již předobjednala 2 000 kusů. V evropské pozemní dopravě se eTrailer má začít podle plánů používat v roce 2024. Elektrifikované návěsy od společnosti Trailer Dynamics mají elektrický pohon, který umožňuje podporovat pohon tahače.

DB Schenker bude společně s Krone Commercial Vehicle Group a Trailer Dynamics v budoucnu používat eTrailer v evropské pozemní dopravě. Tento týden podepsal poskytovatel logistických služeb dohodu o spolupráci. Tímto způsobem chce společnost dále pokročit ve své „zelené transformaci v pozemní dopravě“.

„Je pro nás důležité hledat nová udržitelná řešení, která lze začlenit do naší každodenní činnosti. S eTrailerem od Trailer Dynamics získáváme další slibný model,“ řekl výkonný viceprezident pro pozemní dopravu společnosti DB Schenker v Evropě Cyrille Bonjean.

„Používání návěsů eTrailers nám umožňuje včas zahájit postupný přechod na vozový park zcela bez emisí CO2 a z našeho pohledu se nejedná o přechodnou technologii, ale z dlouhodobého hlediska bude nedílnou součástí našeho vozového parku užitkových vozidel. Jedná se o další krok v našem úsilí o snížení ekologické stopy a dosažení nulové bilance do roku 2040,“ podotkl Wolfgang Janda, výkonný viceprezident, vedoucí oddělení řízení sítě a linkové dopravy společnosti DB Schenker.

S eTrailerem chce společnost Trailer Dynamics významně přispět k dekarbonizaci ekonomiky a k udržitelné a ekologické logistice dálkových nákladních vozidel, zdůraznil Michael Nimtsch, generální ředitel společnosti Trailer Dynamics.

„S naším partnerem DB Schenker děláme další důležitý krok k realizaci této vize,“ prohlásil.

Generální ředitel společnosti Krone Holding Stefan Binnewies promluvil o strategických cílech v oblasti elektrifikace, digitalizace, automatizace a dekarbonizace. Společnost Krone je bude realizovat pomocí svých inovativních produktů, zejména návěsu eTrailer.

„Jsme proto velmi rádi, že tyto cíle nejen sdílíme s naším dlouholetým zákazníkem DB Schenker, ale také je společně uskutečňujeme prostřednictvím tohoto projektu eTrailer,“ konstatoval.

Elektrifikované návěsy od společnosti Trailer Dynamics mají elektrický pohon, který umožňuje podporovat pohon tahače. Speciálně vyvinutá součást využívá patentovaný systém snímačů, který určuje dynamiku jízdy soupravy tahače a návěsu a přenastavuje eTrailer tak, aby eTrailer podporoval tahač v jízdě, ale aby nemohl být v žádném okamžiku rychlostně předimenzován. Elektrické hnací ústrojí umožňuje také rekuperaci energie při brzdění.

Řízení pohonu eTraileru funguje nezávisle, takže není nutné žádné rozhraní s tahačem. Návěsy lze navíc kombinovat a používat s tahači všech výrobců. Návěsy eTrailers podporují tahače na naftu, plyn, elektřinu a vodík.

Návěsy mohou být vybaveny bateriemi o kapacitě 300 kWh, 450 kWh nebo 600 kWh, v závislosti na požadavcích. V závislosti na konkrétním případu použití tak lze prodloužit dojezd elektrických traktorů až o 500 kilometrů nebo výrazně snížit spotřebu konvenčních dieselových traktorů. Emise CO2 se tak mohou snížit o 20 až 40 procent, uvádí DB Schenker. Poskytovatel logistických služeb bude postupně zavádět těchto 2 000 eTrailerů ve své evropské síti od roku 2024.

(nik)