Společnost DB Schenker představila plán na provozování inovativní pobřežní kontejnerové lodě s nulovými emisemi. Plně elektrické plavidlo, které je díky unikátnímu designu prvním svého druhu na světě, poslouží přepravě zboží norské nábytkářské společnosti Ekornes.

Ambicí projektu, na kterém se kromě DB Schenker a Ekornes podílí konstruktér lodí Naval Dynamics a technologické společnosti Kongsberg a Massterly, je nahradit tradiční zásobovací plavidla používaná podél úseku norského pobřeží. Elektrická loď bude operovat mezi vlastním přístavy Ikornnes a Ålesund, který patří k hlavním námořním přístavům v Evropě.

Loď urazí trasu dlouhou 43 km během tří hodin. „Tento jedinečný projekt představuje další důležitý krok směrem k ekologičtějším dodavatelským řetězcům a také dokonale zapadá do naší celkové agendy udržitelnosti v námořní přepravě,“ potvrdil generální ředitel DB Schenker v Norsku Knut Eriksmoen.

Nová autonomní elektrická kontejnerová loď je 50 metrů dlouhá a unese 300 tun nákladu. Je navržena na krátké vzdálenosti a využívá koncept NDS AutoBarge 250. Plavit se bude bez posádky, ale to neznamená, že by zůstala bez dohledu. Monitorovat a řídit ji budou pracovníci vzdáleného operačního střediska společnosti Massterly.

Využívání nejmodernějších technologií pro plnění vlastních cílů v oblasti udržitelnosti si pochvaluje také Ekornes, který usiluje o to stát se předním světovým výrobcem udržitelného prémiového nábytku. Ekornes je největším výrobcem nábytku v Norsku a vlastní značky Ekornes, Stressless, Svane a IMG.

Mohlo by vás zajímat

DB Schenker patří mezi hlavní světové logistické a spediční koncerny. Zajišťuje mezinárodní výměnu zboží formou silniční, železniční, letecké a námořní přepravy. Celosvětovou síť DB Schenker tvoří přes 2000 poboček ve vice než 130 zemích, kde dohromady zaměstnává 74 tisíc spolupracovníků.

Tomáš Rovný