INZERCE

Dron umožní dopravit náklad na těžko dostupná místa. Dokáže přepravit náklad o váze 200 kilogramů nákladu až na vzdálenost 40 kilometrů. Foto: DB Schenker, Volocopter

DB Schenker a Volocopter předvedly zátěžový test nákladního dronu. Unese 200 kilo nákladu a dopraví ho do 40 kilometrů

Společnosti DB Schenker a Volocopter Na Mezinárodní letecké konferenci v Berlíně představily nákladní dron VoloDrone a úspěšně předvedly první zátěžový test v simulovaném provozu. Na jeho uvedení do provozu firmy pracují společně s Fraunhoferovým institutem již od roku 2019. Letos vznikl první provozní plán. Dron umožní dopravit náklad na těžko dostupná místa a nabídne zákazníkům rychlou a bezemisní přepravu. Dron dokáže přepravit náklad o váze 200 kilogramů nákladu až na vzdálenost 40 kilometrů.

„Naši zákazníci požadují rychlá, udržitelná a inovativní řešení pro své dodavatelské řetězce. Pokud je infrastruktura pro konvenční dopravní prostředky přetížená nebo neexistuje, nabízejí nákladní drony možnost přehodnotit logistické plány. Možnosti využití v logistice jsou neomezené,“ řekl k prezentaci CEO společnosti DB Schenker Jochen Thewes.

Statické ověření konceptu mělo za cíl otestovat kapacitu přepravního systému dronu. Výsledky testování pomohly vytvořit operační plán, který je první svého druhu a poslouží k vytvoření bezpečného prostředí při ostrém provozu VoloDronů. Integrace letounu do logistických sítí celého světa pomůže automatizovat logistiku a nabídne další udržitelné řešení při nákladní přepravě.

„Vytvořením provozního plánu udáváme nový trend v přepravní logistice a máme hmatatelné důkazy o připravenosti našich nákladních dronů. DB Schenker je cenným partnerem a správným prostředníkem pro komerční provoz VoloDronů,“ doplnil CCO společnosti Volocopter Christian Bauer.

Výzkumné týmy obou společností, ve spojení s kolegy z Fraunhoferova institutu, simulovaly integraci dronu do logistické sítě. Zkoumaly proces balení zboží, bezpečné uchycení nákladu a přepravu pomocí automatizovaných nákladních vozítek, která poskytla společnost Gideon Brothers. Dále technici otestovali samotné naložení nákladu a jeho přepravu. Cílem bylo určit postupy pro běžný provoz, které budou sloužit pracovníkům při přípravě VoloDronu k letu.

letoun váží přes půl tuny, v průměru měří 9,15 metrů a vysoký je 2,15 metrů. Osmnáct elektrických motorů a rotorů umožňuje dronu vertikálně vzlétnout i přistát. Foto: DB Schenker, Volocopter

„VoloDrone odkrývá nové možnosti pro obor logistiky a představuje důležitou součást plánů DB Schenker v oblasti inovací a udržitelnosti. Praktická řešení a zaměření na pohodlí zákazníka vytváří z Volocopteru lídra na trhu městské letecké dopravy,“ dodává Global Head of Inovation společnosti DB Schenker Erik Wirsing.

Dron je od začátku vyvíjen ke komerčnímu využití v segmentu B2B přeprav. VoloDrone je těžkotonážní dron poháněný bateriemi a dokáže přepravit 200 kilogramů nákladu na vzdálenost 40 kilometrů. Samotný letoun váží přes půl tuny, v průměru měří 9,15 metrů a vysoký je 2,15 metrů. Osmnáct elektrických motorů a rotorů umožňuje dronu vertikálně vzlétnout i přistát.

Tomáš Rovný