Po zhruba osmi měsících přípravných prací se rozjíždí budování 32 kilometrů dálnice mezi Příbramí a Pískem u středočeské obce Milín. Výstavba dálnice je prvním PPP projektem v oblasti dopravní infrastruktury. Kromě zcela nových 32 kilometrů dálnice D4 z Příbrami do Písku zahrnuje projekt modernizaci 16 kilometrů již zprovozněných úseků.

 „Projekt postupuje podle plánu a už od položení základního kamene je možné pozorovat, jak se stavba každým dnem mění a roste. Po měsících přípravných prací začíná etapa, v níž budou stavební aktivity stále viditelnější.“ uvedl generální ředitel Via Salis Christian Biegert.

Dopravní omezení

Práce budou probíhat paralelně na několika úsecích. S tím souvisí i plánovaná dopravní omezení. První takové omezení se připravuje u obce Milín, kde dojde během následujících sedmi dní k zúžení jízdních pruhů na silnici I/4, tak aby se v tomto úseku mohl rozšířit původní násyp.

 „Vítáme, že stavební práce jedou. Sice to bude znamenat dočasná dopravní omezení, ale ve finále se zbavíme každodenního hluku a kouře z projíždějících kamionů. Obec bude tišší a bezpečnější. Současné silnice skutečně nebyly plánovány na takovou intenzitu dopravy, která je tu v posledních letech,“ uvedl Pavel Nekl, starosta obce Milín.

Přípravné práce jsou naplánovány na víkend, tedy do doby nejslabšího provozu, aby byla co nejméně narušena plynulost dopravy, poté během týdne budou osazena betonová svodidla tak, aby byla oddělena doprava od staveniště.

Dálnice D4. Foto: ŘSD

Od počátku března byla uzavřena část místní komunikace směřující od hlavní silnice č. III/1757 do obce Boudy a od 14.března se chystá uzavírka sjezdů z I/4 tedy části silnic č. III/00421 a č. III/00421a do obce Nerestce.

V dubnu se obdobně jako na u Milína se zúží silnice č. I/4 u Mirovic, aby mohly být zahájeny práce na rozšíření silnice na dálnici i v tomto úseku.

Mohlo by vás zajímat

„Prosíme řidiče o ohleduplnost a dodržování stanovené rychlosti, aby v místech dopravních omezení docházelo k co nejmenšímu zdržení. Zároveň chci poděkovat všem za trpělivost,“ dodal Christian Biegert ze společnosti Vialis, která stavbu v rámci PPP projektu provádí.

Stále pokračují i skrývky ornice, dokončují se archeologické záchranné průzkumy a pokračují přeložky elektrického vedení a ostatních sítí křižujících budoucí dálnici.

Stavba bude podle smlouvy hotova v prosinci 2024 a dalších 24 let bude konsorcium dálnici provozovat.

Jana Bartošová