INZERCE

Podle studie PWC bude zanedlouho každé druhé auto jezdit na elektrický pohon. Foto: Pixabay

Další významný hráč v energetice se pustil do stavby dobíjecích stanic ve velkém

Celkem 112 nabíječek pro elektromobily postaví do konce příštího roku energetická skupina innogy. Stanice vyrostou v sedmnácti lokalitách po celém Česku. Nová síť nabíječek od innogy se bude jmenovat Park & Charge Net. Na vybudování sítě získala innogy dotaci EU z Operačního programu Doprava.

V rámci projektu Park & Charge Net innogy postaví 110 standardních nabíječek a dvě rychlonabíječky o výkonu 150 kW. „Naše síť bude pokrývat zajímavá místa po celé ČR jak ve městech, tak i ve vyhledávaných rekreačních oblastech. S projektovou přípravou jsme začali na podzim loňského roku, nyní soutěžíme dodavatele nabíječek. Pokud půjde vše podle plánu, první elektromobily se nabijí v síti Park & Charge Net už letos na podzim,“ uvedl generální ředitel společnosti innogy Energo Zdeněk Kaplan.

Projekt innogy uspěl s žádostí o dotaci z evropských strukturálních a investičních fondů, konkrétně v rámci výzvy na podporu čisté mobility z Operačního programu Doprava, kterou vypsalo ministerstvo dopravy. Paralelně s novým projektem innogy pokračuje v letošním roce v rozšiřování stávající sítě o další nabíjecí stanice. V tomto případě se jedná o samostatnou investici skupiny innogy bez využití dotačních programů EU.

„Po několika letech, kdy jsme se soustředili především na rozvoj naší sítě CNG plniček a upevnění pozice lídra trhu, nyní chceme adekvátně posílit také v elektromobilitě. Budeme investovat do rozšíření nabíjecí infrastruktury, abychom našim zákazníkům mohli nabídnout očekávaný komfort při jízdě elektromobilem. Naší ambicí je, aby značka innogy stejně jako u CNG patřila k největším poskytovatelům nabíjení pro elektromobily v Česku,“ dodává Zdeněk Kaplan.

Skupina innogy dosud v této oblasti zaostávala. Přehled uvedený na webu Ministerstva průmyslu a obchodu a platný k datu 31. března uvádí rovných 700 veřejných dobíjecích stanic na českém území. Nejvíce z nich v té době vlastnili a provozovali tři velcí distributoři elektřiny, tedy jmenovitě ČEZ (268), Pražská energetika (128) a E.ON (73 dobíječek). ČEZ na začátku května zvýšil počet dobíjecích stanic na tři stovky.

Velké ambice v oblasti dobíjení elektromobilů má také Pražská energetika (PRE). Na konci příštího roku by měla nabízet dobíjení elektromobilů na 566 dobíjecích stanicích, většina vznikne na území hlavního města. Zhruba polovinu nákladů na jejich pořízení hradí evropské peníze z Operačního programu Doprava. Od začátku června lze s čipem PRE využít i dobíjecí stanice značky E.ON a naopak.

Tomáš Rovný