Deutsche Bahn chce propojit Severní moře se Středozemním mořem po železnici. Za tímto účelem probíhá na dolním Rýně obrovský stavební projekt. Cestující německých státních drah se během velikonočních svátků potřebují opět trpělivostí. Projekt vlakem z Rotterdamu do Janova vchází jedné z důležitých stavebních fází.
Koridor dlouhý 73 kilometrů
V jednom z největších železničních stavebních projektů v Německu je další úplná výluka naplánována na velikonoční prázdniny: Po dobu dvou týdnů nebudou po dobu dvou týdnů jezdit po Dolním Rýnu mezi Oberhausenem a Emmerichem. Od pátečního večera se to dotkne mnoha dojíždějících, ale také dálkové dopravy a průmyslu na trase.
Přibližně 73 kilometrů dlouhý úsek je součástí evropského nákladního koridoru z Rotterdamu do Janova, který je prestižním projektem evropské dopravní politiky. V souvislosti s rozšířením trati z Oberhausenu v Porúří přes Emmerich do Nizozemska bude železniční doprava na více než jeden a půl roku výrazně omezena. Znovu a znovu dochází také k úplným výlukám – jako je tomu nyní během velikonočních svátků.
Objízdné trasy a náhradní autobusy
Vozy ICE z Porýní do Nizozemska budou odkloněny a pokrytí trasy bude trvat déle než obvykle. V místní dopravě budou muset dojíždějící na linkách RE5, RE8, RE13, RE19, RE44, RE49 akceptovat odklon nebo přestoupit na náhradní autobusy. Firmy v regionu nebudou moci po dobu výluky odbavovat logistiku prostřednictvím nákladních vlaků.
Těžištěm stavebních prací je přechod kanálu Wesel-Datteln. Stávající železniční most přes důležitou vodní cestu má být nejen širší, ale také o 1,5 metru vyšší, aby pod ním mohly proplouvat stále větší lodě.
Stavba pro jednu z nejmodernějších nákladních linek na světě
Trať na dolním Rýně je úsekem evropského nákladního koridoru z přístavu Rotterdam v Severním moři do Janova ve Středozemním moři. V 90. letech se zúčastněné země Německo, Nizozemsko, Švýcarsko a Itálie rozhodly rozšířit a modernizovat trať – a propojit tak důležité obchodní lokality s hlavními námořními přístavy po železnici.
Linka, která byla dosud pouze dvoukolejná s částečně zastaralou technologií, již dávno dosáhla svého výkonového limitu. Nizozemsko dokončilo svůj úsek již v roce 2007: 160 kilometrů dlouhá trať Betuwe z Rotterdamu k německým hranicím je považována za jednu z nejmodernějších tras nákladní dopravy na světě.
Mohlo by vás zajímat
Další úplná uzavírka během letních prázdnin
Další úplná výluka na lince je naplánována na letní prázdniny: Od konce června do konce srpna bude linka uzavřena po dobu dvou měsíců. Pokud vše půjde podle plánu, železniční doprava by měla od léta 2026 opět fungovat bez větších omezení.
Trať na výkonovém limitu
Trať Emmerich–Oberhausen je důležitým úsekem evropské nákladní dopravy. S délkou přibližně 73 kilometrů je důležitým dílkem skládačky v nákladním koridoru z Rotterdamu do Janova. Vzhledem k nárůstu nákladní a osobní dopravy v posledních letech dosáhla trať svého výkonového limitu. Aby společnost Deutsche Bahn zohlednila tento vývoj, provede v příštích několika letech rozsáhlé strukturální změny na trati.

V několika etapách budou realizována různá stavební opatření. Jádrem je rozšíření trati o tři koleje za účelem zvýšení kapacity trati a optimalizace provozních procesů. Předtím byla v prvním kroku modernizována řídicí a zabezpečovací technika (LST) a v Emmerichu bylo uvedeno do provozu elektronické zabezpečovací zařízení (ESTW). Obnova změny energetického systému na hranicích s Nizozemskem zjednodušuje mezinárodní vlakovou dopravu a šetří čas. Kromě toho bude trať vybavena evropským vlakovým zabezpečovacím systémem (ETCS).
Trať Emmerich–Oberhausen má důležitou funkci pro mezinárodní osobní a nákladní dopravu v síti Deutsche Bahn. Jako centrální dopravní osa v Evropě spojuje rýnsko-porúrskou aglomeraci na severu s Nizozemskem, zejména s přístavem Rotterdam v Severním moři: tvoří přímé napojení na 160 kilometrů dlouhou nizozemskou linku Betuwe, jednu z nejmodernějších tras nákladní dopravy na světě. Ta vede od rotterdamského severomořského přístavu Europoort až po německo-nizozemskou hranici. Na jih trať pokračuje jako součást evropského nákladního koridoru Rotterdam–Janov do severní Itálie.