Dopravní a energetický stavební úřad (DESÚ) vydal nepravomocné stavební povolení pro další část dálnice D48, jde o mimoúrovňové křížení Bělotín–Rybí, délka úpravy je 2,2 km kilometru a vede mezi Novým Jičínem-Dolním Předměstí a Šenovem u Nového Jičína. Předpokládané náklady stavby jsou 1,2 miliardy korun bez DPH. Stavba by se měla realizovat v letech 2026 až 2029.

Žádost o povolení záměru podalo Ředitelství silnic a dálnic (ŘDS) prostřednictvím společnosti Dopravoprojekt Ostrava.

V rámci stavby dojde nejdříve k demolici stávajícího mostu i spodní stavby, které následně nahradí nové mostní objekty. Stavební objekt začíná za mostním závěrem novojičínské estakády. Pokračovat bude v úseku i stávající přestavba dvouproudové silnice I/48 na dálnici se čtyřmi pruhy.

Vzniknou nové křižovatky

Připojovací a odbočovací pruhy v místech napojení větví mimoúrovňové křižovatky budou provedeny v šířce 3,5 metru na úkor šířky zpevněné krajnice. Projekt počítá mimo jiné také s výstavbou okružní křižovatky Sever, okružní křižovatky Jih, mimoúrovňovým křížením Nový Jičín – západ a mimoúrovňovým křížením Nový Jičín – východ.

ŘSD v loňském roce zprovoznilo u Nového Jičína osm kilometrů dálnice D48. Úsek se nachází mezi takzvanou Palačovskou spojkou a estakádou v Šenově u Nového Jičína. Práce na stavbě D48 Bělotín–Rybí I. etapa, která zahrnuje dohromady 13,2 kilometru, vyšly na 3,56 miliardy korun. ŘSD už staví také zmíněnou Palačovskou spojku a stavět chce začít i poslední část dálnice D48, úsek Šenov u Nového Jičína – Rybí.

Mohlo by vás zajímat

Generální ředitel ŘSD Radek Mátl už dříve uvedl, že dálnice D48 bude oproti stávající silnici I/48 výrazně bezpečnější a významně se díky ní zvýší plynulost a bezpečnost dopravy. Dálnice D48 je součástí transevropské silniční sítě TEN-T a propojuje dálkový mezinárodní tah Brno – Hranice – Frýdek – Místek – Český Těšín s napojením ve směru do Polska a na Slovensko.