Úsek dálnice D7 u Chlumčan v Ústeckém kraji slouží od pondělí řidičům v neomezené podobě. Práce na úseku o délce 4,4 kilometru trvaly 28 měsíců. Vyčísleny byly na 1,2 miliardy korun bez DPH. Zhotovitel stavby je Metrostav Infrastructure. Jedním z hlavních důvodů přestavby bylo zajištění dopravní obslužnosti průmyslových zón u Mostu, Loun, Postoloprt a Žatce. Ředitelství silnic a dálnic České republiky (ŘSD) v letošním roce plánuje stavět také další části D7 ve Středočeském kraji.
„Dostavbou této dálnice zlepšíme spojení na Německo a zkvalitníme tak dopravní obslužnost průmyslových zón. Doháníme tím další z dluhů, snažíme se důležitou infrastrukturu co nejrychleji dostavět. Míříme k tomu, aby celá dálnice D7, která propojí Prahu s Chomutovem, byla hotová do pěti let,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka (ODS).
Řidiči po zprovozněném úseku D7 jezdili už od prosince loňského roku. V části u chlumčanského mlýna byl ale provoz svedený do jednoho jízdního pruhu.
Nová dálnice navazuje podle generálního ředitele ŘSD Radka Mátla z jedné strany na již hotovou část D7 u Sulce, ze strany druhé na další hotový úsek u Loun. „Dálnice zajistí vyšší bezpečnost a plynulost provozu. Na silnici I/7 byl patrný vysoký nárůst zejména kamionové dopravy, pro kterou již dvoupruhová komunikace nestačila a byla značně nebezpečná s velkým množstvím závažných nehod,“ poznamenal. Součástí stavby je i sedm mostů, nejdelší z nich měří 175 metrů.
Z dálnice D7 zbývá dostavět 24 kilometrů. ŘSD má v letos v plánu začít stavět i poslední tři úseky D7 ve středních Čechách. Jde o sedmikilometrový úsek Kutrovice – Panenský Týnec, podobně dlouhou část dálnice mezi Knovízí a Slaným a úsek od mimoúrovňové křižovatky Slaný – západ do Kutrovic.
Nejsložitější bude podle ŘSD úsek u Postoloprt, kde se řeší ochrana před stoletou vodou i to, jak dálnice povede přes řeku Ohři. „Máme požádáno o vydání územního rozhodnutí a již běží územní řízení. Zároveň zpracováváme dokumentaci ke stavebnímu povolení,“ řekl Radek Mátl.
Dálnice D7 mezi Prahou a Chomutovem bude dlouhá 83 kilometrů. Její první úseky vznikly v 60. a 70. letech minulého století v návaznosti na stavbu pražského letiště v Ruzyni.
(teč)