INZERCE

Stavba dálnice. Ilustrační snímek. Foto: Tereza Čapková

Dálnice D1 na Novojičínsku bude kvůli plánované opravě na necelý měsíc zúžena

Ředitelství silnic a dálnic o zahajuje od pondělí 14. 10. opravu dálnice D1 mezi EXITy 342 Bravantice a 354 Rudná. Téměř měsíční práce za cca 119 milionů korun se budou odehrávat na několika stanovištích, v místech rekonstrukce povede obousměrný provoz sníženou rychlostí v režimu 1+1 (1 jízdní pruh pro každý směr). Lokality jednotlivých pracovišť jsou zobrazeny na přiložené situační mapě.

Předmětem veřejné zakázky je mimo jiné oprava povrchu v úseku km 342–354 provozního staničení. Primárně se dělníci zaměří na mosty (D1-419..1,2; D1-427..1,2; D1-431..1,2), předpolí těchto mostů a dále na vjezdy odpočívek Klimkovice v obou směrech D1.

Součástí projektu se stala rekonstrukce formou recyklace materiálu podloží za studena na místě v prostoru mimoúrovňového křížení MÚK Bravantice a MÚK Klimkovice. Dělníci mají také za úkol opravit předmostí, případně dojde k lokálním vysprávkám trhlin nebo místních poklesů. Harmonogram nejvýhodnější stavební firmy MI Roads zahrnuje rovněž lokální odstranění nezpevněné krajnice a obnovu vodorovného dopravního značení.

Mosty čeká například sanace mostních říms anebo obnova těsnění spár podél říms. Kromě mostních konstrukcí a povrchu dojde na kontrolu či opravu protihlukových stěn, zde předpokládáme provedení sanací žlabů a doplnění izolace.

Zajímavostí je strojní úprava cementobetonových částí dálnice D1 technologií Grinding. Broušení diamantovými kotouči bude použito mezi kilometry 344,3 – 351,8 mezi mosty D1-419 a D1-431. Od podélného drážkování ztvrdlého betonu očekáváme zlepšení protismykových vlastností včetně rovinatosti, zkušenosti naznačují také možné snížení hlučnosti vozovky. Grinding doplní sanace hran a přetěsnění dilatačních řezů cementobetonových desek D1.

(rov)