INZERCE

V průběhu uzavírky bude třeba odstranit tři pole nosné konstrukce a zbourat spodní stavbu včetně základů obou opěr a zbytků stojek. Foto: Pixabay

D1 mezi Mirošovicemi a Šternovem se na dva dny úplně uzavře. ŘSD bude demolovat most

V souvislosti s demolicí mostu na 24,633. kilometru nadjezd Kaliště, který převádí místní obslužní komunikace Lensedly – Hrušov přes dálnici D1, plánuje ŘSD uzavírku komunikace na dobu 48 hodin. Úplná uzavírka dálnice je plánovaná od soboty 3. 7. 2021 20:00 do pondělí 5. 7. 2021 20:00. Doprava bude z dálnice převedena na dvě objízdné trasy.

Termín uzavírky byl zvolen proto, že se jedná o jediné možné časové okno s výrazně nízkými intenzitami zejména nákladní dopravy, protože o nedělích a státních svátcích platí v době od 13:00 do 22:00 zákaz jízdy nákladních vozidel nad 7,5 t. Ve spojení s obdobným zákazem v sobotu dopoledne tak tento prodloužený víkend jezdí v celkovém součtu méně než třetina běžného počtu nákladních vozidel. ŘSD se chce zároveň vyhnout odjezdové špičce v pátek odpoledne a sobotu dopoledne a návratové špičce v úterý, což bude poslední den prodlouženého víkendu.

Objízdné trasy

Výrazně nízká intenzita provozu umožní kompletně převést dopravu z dálnice na značené objízdné trasy. Ty budou dvě:

Pro vozidla do 12 tun (obousměrně): MÚK Mirošovice (EXIT 21) – silnice I/3 (Mirošovice) – silnice II/112 (Benešov) – silnice II/110 (Benešov, Soběhrdy, Kozmice) – MÚK Ostředek (EXIT 34).

Pro vozidla nad 12 tun (obousměrně): MÚK Mirošovice (D1, EXIT 21) – silnice I/3 (Mirošovice, Bystřice, Olbramovice, Votice, Miličín) – dálnice D3 – MÚK Měšice (D3, EXIT 79) – silnice I/19 (Tábor-Zárybničná Lhota, Chýnov, Dolní Hořice- Kladruby, Dolní Hořice-Lejčkov, Obrataň, Čížkov, Pelhřimov-Starý Pelhřimov) – MÚK Humpolec (D1, EXIT 90).

Demolice mostu

V průběhu uzavírky bude třeba odstranit tři pole nosné konstrukce a zbourat spodní stavbu včetně základů obou opěr a zbytků stojek. 

Víkendové demolici bude bezprostředně předcházet demontáž středových svodidel dálnice, rozmístění osvětlení a kontrola funkčnosti pro noční práce, instalace řezací techniky včetně napojení elektřiny a vody a přistavení a vystrojení jeřábů LTM 1500. 

Mapa s vyznačenou uzavírkou dálnice D1. Foto: ŘSD

Jejich přítomnost naznačuje, že se nebude jednat o klasickou demolici, ale o postupné rozřezání a pomocí jeřábu snesení částí více než sedm metrů vysokého nadjezdu na určenou plochu. Zde dojde k jejich dalšímu dělení, nakládce a odvozu. 

Zavěšení na jeřáb se bude provádět protažením řetězu přes předem připravené otvory v jednotlivých částech mostní konstrukce. Celý proces bude vyžadovat precizní provedení, aby nedošlo k poškození nové vozovky pod mostem.

V průběhu uplynulého víkendu, již došlo k úpravě stávající dopravního omezení v části modernizovaného úseku číslo 2 mezi Mirošovicemi a Hvězdonicemi s částečným převedením dopravy na rekonstruovaný jízdní pás ve směru na Prahu. Na samotném nadjezdu zahájila ŘSD práce spočívající např. v odstranění zábradlí, vybourání římsových prefabrikátů nebo frézování vozovkového souvrství.

Tomáš Rovný