Během očekávaného náporu malých dopravců ze zahraničí během startu nového mýtného systému posílí CzechToll kapacitu hraničních obchodních míst na dvojnásobek. Z průměrného počtu 60 pracovníků posílila společnost kapacitu na 120 osob. Na hranicích České republiky je CzechToll připraven registrovat 15 tisíc automobilů za den, ve vnitrozemí pak dalších 65 tisíc vozidel denně.
K posílení počtu pracovníků o 5 procent dojde také na vybraných obchodních místech ve vnitrozemí. Na více než dvojnásobek byla posílena kapacita podpůrných oddělení v rámci centrály společnosti CzechToll. Celkem je do krizových opatření ke zvládnutí náporu zahraničních dopravců zapojeno téměř 700 pracovníků, náklady na tato opatření přesahující 60 milionů korun plně uhradí společnost CzechToll.
„S ohledem na klidnější víkendový provoz a nedělní zákaz jízdy nákladních vozidel očekáváme první riziko vzniku dopravních komplikací až v pondělí ráno. Riziko roste podle dopravního modelu od čtvrté hodiny ranní, kulminuje v poledne a postupně klesá v pozdních odpoledních hodinách,“ uvedl Petr Chvátal, provozní ředitel společnosti CzechToll.
Nejvyšší riziko očekává CzechToll během prvních tří dnů po spuštění systému, poté by se postupně měla situace u obchodních míst zklidnit. V místech dopravních komplikací budou řídit dopravu koordinátoři společnosti CzechToll, řidiči je poznají podle žlutých reflexních vest s logem MYTOCZ.EU. S dopravou pomohou také dopravní policisté, kteří jsou zapojení do krizového štábu.
V provozu bude již od startu nového mýtného systému standardní systém kontroly výběru mýtného prostřednictvím vozidel s označením Celní správy a kontrolních bran.
Největší riziko dopravních komplikací očekává CzechToll na hraničních přechodech s Polskem a Slovenskem, odkud proudí přes Českou republiku tranzitní doprava z východní Evropy a balkánských zemí. I proto do těchto míst soustřeďujeme nejvíce opatření, která by měla přinést zásadní zlepšení očekávané dopravní situace.
Na přechodu Lanžhot se podařilo prostřednictvím opatření snížit maximální očekávanou délku kolony z očekávaných 44 km na 12 km, v Bohumíně ze 40 km na 11 km, v Českém Těšíně z 22 km na 5 km. Riziko nárazových kolon však hrozí i na dalších přechodech. Také u některých vnitrozemských čerpacích stanic se mohou tvořit kratší kolony nákladních automobilů čekajících na registraci a vydání nové palubní jednotky.
K 28. listopadu 2019 bylo do nového mýtného systému registrováno 296 tisíc vozidel, 64 % z celkového očekávaného počtu vozidel v systému. Řidiči si doposud vyzvedli 187 tisíc palubních jednotek.
Dopravci se mohou nejsnadněji registrovat na stránce www.mytocz.eu, po úhradě vratné kauce jim palubní jednotka přijde poštou. Registrace je možná také prostřednictvím vydavatelů tankovacích karet, na vice než 200 obchodních místech a na 15 vybraných pobočkách Hospodářské komory. Kompletní Informace o novém mýtném systému získají dopravci na webu www.mytocz.eu nebo na non-stop zákaznické lince +420 243 243 243.
-red-