INZERCE

Společnosti Czech Airlines Technics (CSAT) se i přes propad v sektoru letectví podařilo zajistit značné množství zakázek v oblasti opravy podvozků. Foto: CSAT

Czech Airlines Technics zvýšila kapacitu pro kompletní opravy letadlových podvozků

Společnosti Czech Airlines Technics se i přes propad v sektoru letectví podařilo zajistit značné množství zakázek v oblasti opravy podvozků. V minulém roce bylo dokončeno už 33 kompletních sad podvozků, což převyšuje průměrnou roční kapacitu této divize. Ke zvýšení efektivity a kvality práce napomohla nedávná modernizace galvanovny a lakovny a nové investice do vybavení podvozkárny.

Mezi klienty společnosti Czech Airlines Technics (CSAT) patří letecké společnosti jako například KLM Royal Dutch Airlines, Transavia Airlines, Transavia France, Smartwings nebo nově i LOT Polish Airlines.

„I přes obtížné získávání zakázek a potvrzení pevných termínů slotů ze stran zákazníků, zejména v posledních dvou letech, se v roce 2021 týmu Údržby podvozků podařilo dokončit 33 kompletních sad podvozků, což je více než v předchozích letech. Kromě toho jsme provedli i nemalý počet dalších oprav, výměn jednotlivých komponentů a provedení galvanických prací,“ hodnotí výkon předseda představenstva Czech Airlines Technics Pavel Haleš.

Czech Airlines Technics nabízí zákazníkům generálních opravy letadlových podvozků letadel typu Boeing 737 nové i klasické generace již přes 20 let. Po dobu generální opravy nabízí svým zákazníkům pronájem nebo také výměnu náhradní podvozkové sady. Aktuálně vlastní CSAT šest kompletních náhradních sad typu B737NG a jednu sadu typu B737CG.

Generální opravy podvozků CSAT provedlo v loňském roce jak pro stávající dlouholeté zákazníky, jakými jsou KLM Royal Dutch Airlines, Transavia Airlines, Transavia France, Smartwings, Neos, TUIfly, Atran Aerospace a Air Explore, ale i pro nové smluvní zákazníky LOT Polish Airlines, Tarom, Corendon Dutch Airline, Ukraine International Airlines, AMAC Aerospace, World Star Aviation, Aviation Capital Group a Horizon Aviation 4 Ltd.

Díky splnění plánu v předchozích letech a nasmlouvání dalších zakázek do dalších let CSAT investovalo do vybavení a modernizace podvozkárny, galvanovny a lakovny, což umožňuje zvýšit kapacitu prováděné údržby podvozků na pražském letišti. Zároveň také má nové vybavení pozitivní vliv i na kvalitu práce, která je vždy na prvním místě.

Czech Airlines Technics je dceřinou společností skupiny Letiště Praha. Zaměřuje se zejména na opravy a údržbu letadel a letecké techniky na úrovni těžké údržby (Base Maintenance), traťové údržby (Line Maintenance), údržby letadlových celků (Components Maintenance), podpory provozovatelů (Engineering) a údržby letadlových podvozků (Landing Gear Maintenance). V roce 2018 také společnost vstoupila na trh s prodejem spotřebního materiálů, např. náhradních dílů na letadla, a následně pro své zákazníky spustila E-Commerce portál e-CSAT.com.

Nad rámec běžné údržby patří do portfolia poskytovaných služeb CSAT například realizace různých modifikací a servisních bulletinů, strukturálních oprav, výměn motorů, výměn a oprav letadlových podvozků a jiných letadlových komponentů. Za zmínku rovněž stojí modifikace Split Scimitar Winglets na letounech Boeing 737NG, kterou CSAT provedla jako první v kontinentální Evropě, a Sharklets na letounech Airbus A320. Společnost má také zkušenosti s instalací satelitní antény, palubního Wi-Fi systému a modifikace kabiny „Spaceflex“.

(nik)