Německý železniční průmysl kritizuje spolkovou vládu za příliš pomalý pokrok v modernizaci německé železniční sítě a za nedostatečné investiční závazky. „Hrozí, že plánovaná obnova železniční sítě ztroskotá,“ řekla výkonná ředitelka Německého sdružení železničního průmyslu (VDB) Sarah Starková, v deníku Süddeutsche Zeitung. Podle ní totiž neexistují žádné konkrétní závazky, připomenul dopravní web Bahnblogstelle.
Je sice pravda, že spolková vláda investuje do železnic do roku 2027 dalších 45 miliard eur, nicméně v návrhu rozpočtu spolkové vlády na rok 2024 těchto 45 miliard eur chybí, podotýká Starková. „Zatím jsou v něm uvedeny tři miliardy eur dodatečných investic do železnic. To ponechává velmi velkou mezeru k učiněným prohlášením,“ řekla.
Velký problém to může způsobit zejména dodavatelům železniční techniky. „Bez dlouhodobé perspektivy financování nebude průmysl investovat do budování kapacit, zdrojů a do potřebného vozového parku, dodala. Podle ní železniční průmysl potřebuje jistotu plánování. A také dlouhodobé investiční závazky, méně byrokracie a pružné využívání finančních prostředků, sdělila šéfka Starková. „Musíme přizpůsobit systém udělování zakázek v Německu,“ dodala.
Německá asociace železničního průmyslu sdružuje výrobce všech produktů pro železniční provoz, včetně lokomotiv, vysokorychlostních vlaků, metra a příměstských vlaků, stejně jako řídicí a zabezpečovací techniky, kolejí nebo výhybek. Organizace sdružuje velké dodavatele, jako je Siemens nebo Alstom Germany, ale také mnoho menších středně velkých firem. Podle vlastních údajů mají členské společnosti celkový obrat dvanáct miliard eur a zaměstnávají 55 tisíc zaměstnanců.
(mig)