Zákazníci ČEZ, kteří odcházejí z režimu dodavatele poslední instance (DPI), mohou požádat o individuální splátkový kalendář. Společnost jim částku rozdělí po částech do dalších záloh, tak aby se finanční zátěž rozpustila do delšího časového období. Nabídku zatím využilo přes 3 100 zájemců. Splátkový kalendář ČEZ Prodej je bezúročný, odběratelé tak nezaplatí ani korunu navíc. ČEZ Prodej také pokračuje v informační kampani, jejímž cílem je přesvědčit zbývající tisíce lidí, kteří stále zůstávají v režimu DPI, aby jej co nejrychleji opustili.
Průměrná výše faktury za závěrečné vyúčtování režimu DPI činí u ČEZ cca 2 500 korun. Pro ty, kteří si ji chtějí rozložit do vícero splátek, nabízí ČEZ Prodej splátkové kalendáře, které lidem se zaplacením nedoplatku pomohou.
„Nejhorší řešení je obrazně strkat hlavu do písku a čekat, jak se věci vyvinou. Jsme tu od toho, abychom jim pomohli. Pokud s námi zákazník komunikuje, v drtivé většině případů mu dokážeme nabídnout řešení. Splátkový kalendář ČEZ Prodej je bezúročný, odběratelé tak nezaplatí ani korunu navíc,“ říká generální ředitel ČEZ Prodej Tomáš Kadlec.
Individuální splátkové kalendáře zákazníkovi umožňují rozložit nedoplatek do menších částek a uhradit ho postupně během až deseti následujících měsíců. Zároveň si mohou nastavit preferované datum splatnosti, kdy chtějí jednotlivé splátky hradit. Zatím ČEZ Prodej poskytnul splátkové kalendáře přes 3 100 zájemcům.
ČEZ Prodej také pokračuje v informační kampani, jejímž cílem je přesvědčit zbývající tisíce lidí, kteří stále zůstávají v režimu DPI, aby jej co nejrychleji opustili.
„Prosíme všechny, aby se pro jistotu ještě jednou přeptali svých příbuzných, sousedů či kamarádů, u kterého dodavatele elektřiny jsou. Zvláště starších lidí, pro které může být současná situace nepřehledná. Pokud byli donedávna klienty společnosti ze skupiny Bohemia Energy nebo jiného dodavatele, který již ukončil činnost, pomozte jim prosím uzavřít smlouvu s novým seriózním dodavatelem. Času už není nazbyt,“ doplňuje Kadlec.
Novou smlouvu lze uzavřít přímo na pobočce nebo telefonní lince dodavatele poslední instance, u kterého jsou odběratelé evidováni. Operátoři zákazníka celým procesem provedou. Většina dodavatelů poslední instance nabízí také on-line nástroje. Další možností je zajít na pobočky či kontaktovat ostatní seriózní dodavatele.
V případě ČEZ mohou lidé zajít na kteroukoliv z cca 80 poboček po celé České republice nebo zavolat na dedikovanou bezplatnou ČEZ DPI linku 800 111 700. Je také možné uzavřít smlouvu kompletně on-line z pohodlí domova prostřednictvím jednoduchého formuláře, který také najdou na hlavní stránce webu Skupiny ČEZ.
ČEZ Prodej rovněž spolupracuje s finančními poradnami, které lidem v tíživé životní situaci zdarma pomáhají řešit rodinné výdaje, tak aby jim nevznikly u různých dodavatelů dluhy. Pokud zákazníci nesouhlasí s vyúčtováním, mohou se obrátit na reklamační oddělení ČEZ. A těm, kteří nejsou spokojeni ani s výsledkem reklamačního řízení, je k dispozici také ombudsman ČEZ. Ten je zcela nezávislý na dceřiných společnostech Skupiny ČEZ, jejichž postupy v rámci svých šetření přezkoumává, a může dát společnostem doporučení na změnu rozhodnutí ve prospěch zákazníků.
(ede)