INZERCE

Český Google zahájil svůj exportní akcelerátor

Dvanáct firem, které mají potenciál uspět na zahraničních trzích, se zúčastnilo prvních lekcí Exportního akcelerátoru. Projekt by jim měl pomoci s digitálním marketingem. 

Exportní akcelerátor je určen především pro malé a střední podniky, které jednak uvažují o možnosti vstoupit na zahraniční trhy, ale i ty, které již v zahraničí působí a chtějí svoje exportní aktivity rozšířit. Bezplatný tříměsíční program složený z přednášek, workshopů a individuálních konzultací seznámí účastníky s nejdůležitějšími etapami marketingových kampaní, od stanovení cílů, přes nastavení měření až po výběr trhu.

„Velká výhoda našich marketingových nástrojů spočívá v tom, že přes jednu platformu, přes jedno rozhraní můžete ze své kanceláře plánovat a realizovat marketingové kampaně kdekoliv na světě a navzájem porovnávat a optimalizovat jejich výkonnost,“ uvedl obchodní ředitel českého Googlu Jan Vraný.

Internetové nástroje jsou vhodné především pro firmy, které nabízejí digitální obsah. Ten jde totiž distribuovat po celém světě výrazně snáze, než vyrobené zboží. Do akcelerátoru se tak zapojily například firmy produkující on-line hry, internetovou seznamku nebo chatovací program.

Pro prezentaci podniků na webu je rovněž důležité, jaká je hlavní motivace jejich zakladatelů. Zda chtějí provozovat dlouhodobý udržitelný byznys nebo najít investora, který od nich jejich nápad odkoupí.

V Exportním akcelerátoru firmám předávají zkušenosti experti českého Googlu, jako je Taťána le Moigne, David Špinar, Jan Vraný, Markéta Kabátová nebo Jan Zdarsa. Kromě odborníků z Googlu jsou mezi lektory také majitelé a manažeři úspěšných firem, profesionálové z digitálních agentur a další experti na on-line marketing.

Díky internetu mohou dnes i nejmenší firmy uspět na globálním trhu. Google se nedávno zavázal k podpoře digitální ekonomiky a kvůli tomu chce do příštího roku vyškolit v těchto dovednostech v Evropě jeden milion lidí především z malých a středních firem.

-of-