Výrobce autobusů SOR, náležící do skupiny EP Industries spoluvlastněné Danielem Křetínským a investory z okruhu skupiny J&T, se dohodl na spolupráci se společností InoBat Auto. Tento inovativní slovenský výrobce baterií pro elektromobily bude na základě uzavřené dohody zajišťovat technologie i pro české elektrobusy.
Posun k elektrické mobilitě je jedním z hlavních cílů společnosti SOR v následujících letech. Podle uzavřené dohody InoBat zajistí výzkum, vývoj a výrobu bateriových modulů a systémů správy baterií postavených na technologii NMC Cells. Vývojové centrum a výrobní linka InoBat Auto se nachází na západě Slovenska, což usnadňuje komunikaci a logistiku při převozu baterií do výrobního závodu SOR v obci Libchavy u Ústí nad Orlicí.
„V České republice jsme byli průkopníkem elektrických řešení pro naše autobusy dlouho předtím, než se téma dostalo do popředí pozornosti. Jsme rádi, že jsme v InoBatu našli partnera, který je regionálně blízký, ale má předpoklady k tomu, aby povýšil spolupráci na takovou úroveň, která by byla významná v evropském kontextu,“ uvedl dnes ve vyjádření pro média Vítězslav Tymr, jednatel společnosti SOR.
Jak dnes uvedla agentura ČTK, baterie od InoBatu má být v příštím roce testována ve dvou autobusech. „Následně v roce 2023 počítáme s plným nasazením naší baterie šité na míru pro SOR, přičemž na slovenských a českých silnicích by tyto baterie měly pohánět více než 100 autobusů,“ řekl Marián Boček, spoluzakladatel a generální ředitel firmy InoBat Auto.
Společnost SOR Libchavy loni vyrobila 526 vozů, což je zhruba o 50 méně než rok předtím. V roce 2019 dosáhla zisku po zdanění 171 milionů korun, zhruba o 11 milionů korun více než v roce předchozím. Tržby z prodeje vlastních výrobků a služeb dosáhly 3,16 miliardy korun, což je o 45 milionů korun méně než v předchozím roce. Loňské výsledky zatím společnost nezveřejnila.
Tomáš Rovný