INZERCE

České dráhy uspěly v soutěži Jihomoravského kraje a obhájily provozování elektrických vlaků Moravia. Foto: Jihomoravský kraj/Facebook

České dráhy uspěly v tendru na provoz vlaků Moravia na jižní Moravě. Výši nabídky zatím tají

Vlaky Moravia na nejvytíženějších regionálních linkách S2 a S3 v Jihomoravském kraji budou i nadále provozovat České dráhy. V tendru uspěly s nejnižší cenou, vítěze už potvrdili krajští radní. O spojení mezi Brnem a Blanskem, Brnem a Tišnovem nebo Brnem a Hustopečemi se tak České dráhy budou starat dalších deset let. Podrobnosti nabídky ani cenu nechce státní dopravce zatím zveřejnit, odůvodňuje to tím, že v současné době běží lhůta pro odvolání účastníků výběrového řízení.

„O veřejnou zakázku projevili zájem tři dopravci. Hodnotícím kritériem při výběru byla cena, kdy České dráhy přišly s nejnižší cenovou nabídkou. Jihomoravský kraj výrazně ušetří. Nová smlouva má být uzavřena na deset let, tedy do prosince 2034,“ uvedl náměstek hejtmana pro dopravu Jiří Crha (ODS).

Jihomoravský kraj od Škody Transportation pořídil 37 elektrických vlakových souprav za šest a půl miliardy korun. Šest jednotek je dvouvozových, 31 čtyřvozových. Vítez tendru tak nemusí dodávat vlastní vozy, ale stará se o zajištění strojvůdců a dalších profesí.

Generální ředitel a předseda představenstva Českých drah Michal Krapinec k závěrům tendru uvedl, že si dráhy váží důvěry Jihomoravského kraje. „Podali jsme nejlepší nabídku, která reflektovala všechny požadavky objednatele tak, jak od začátku platnosti nové smlouvy požaduje. Jasně jsme tak potvrdili, že České dráhy jsou na trhu konkurenceschopná firma. Dokážeme nabízet ty nejlepší služby za výhodné ceny, které zákazník očekává,“ reagoval na sociální síti Linkedin.

Arriva bude jezdit na neelektrizovaných tratích v jižní části kraje. Foto: Arriva

Dalšími uchazeči v tendru byly společnosti RegioJet a Arriva. A právě Arriva se postará od letošního prosince, kdy začne platit nový jízdní řád na železnici, o další část tratí v kraji, tentokrát neelektrizovaných. Jezdit bude mezi Znojmem a Břeclaví či mezi Veselím nad Moravou, Hodonínem a Vrbovcemi a mezi Zaječím a Hodonínem.

„Cestující budeme vozit nízkopodlažními klimatizovanými vlaky Stadler GTW 2/6. Se stejným typem vlaků jezdíme v sousedním Zlínském kraji,“ uvedl již dříve generální ředitel Arrivy Daniel Adamka.

Vlaky budou vybaveny informačním systémem, připojením k internetu nebo zásuvkami na dobíjení drobné elektroniky. Provedeny budou v jednotném barevném schématu Jihomoravského kraje, který cestující znají podle informací Arrivy už z jednotek Moravia. Od prosince 2025 by také měly být vlaky vybaveny mobilní jednotkou ETCS.

(teč)