Nové vlaky RegioFox polské společnosti Pesa Bydgoszcz sice vyjedou na české koleje později, niméně České dráhy (ČD) už na ně od patnáctého ledna začali školit strojvedoucí i personál údržby. Chtějí se vyhnout tomu, aby pak došlo ke zdržení při jejich nasazení, ke kterému by mělo dojít ještě letos na jaře. Jak uvedly ČD, komplikace způsobuje zdlouhavé schvalování a zkušební provoze na straně zmíněného polského výrobce.
„Výrobce nových vlaků RegioFox má nyní zhruba tři čtvrtě roční zpoždění při schvalování nových vlaků pro naši společnost. Abychom toto zdržení při uvádění moderních jednotek do provozu zkrátili na minimum, tak jsme v rámci zkušebního provozu zahájili dopředu školení strojvedoucích a personálu údržby v Havlíčkově Brodě, odkud budou RegioFoxy vypravované na tratě na Vysočině a v Pardubickém kraji,“ uvedl člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Jiří Ješet. Věří, že výrobci se do letošního jara podaří dokončit zkušební provoz a získat typové schválení RegioFoxů, což otevře prostor pro převzetí už vyrobených vlaků. „Díky současnému školení dostatečného počtu strojvedoucích a techniků je pak můžeme nasadit do provozu bez dalšího prodlení a urychlíme tak nasazení nových jednotek do běžného provozu na Vysočině a v Pardubickém kraji minimálně o jeden až dva měsíce,“ dodal.
V depu v Havlíčkově Brodě se budou starat o 16 motorových jednotek RegioFox, z toho jich devět bude jezdit na Vysočině, například na trati Havlíčkův Brod – Jihlava – Slavonice. A sedm je jich určených pro Pardubický kraj pro trať Havlíčkův Brod – Chrudim – Pardubice.
Nové jednotky řady 847 RegioFox vyrábí společnost Pesa v polské Bydgoszczi. V současné době zajišťuje jejich schválení u Drážního úřadu, které je nezbytné získat před předáním vozidel dopravci. Po schválení vozidel a jejich převzetí Českými drahami v letošním roce budou uvedeny do provozu nejen na Vysočině a v Pardubickém kraji, ale také v Jihočeském, Středočeském, Královéhradeckém nebo v Pardubickém kraji a v Praze.
Zatím jsou jednotky RegioFox stále v majetku výrobce a nadále probíhá jejich zkušební provoz. Kvůli zhruba tři čtvrtě ročnímu zdržení výrobce se schvalováním jednotek řady 847 RegioFox má Pesa Bydgoszcz letos dodat skoro šest desítek jednotek.
Motorové jednotky RegioFox jsou bezbariérové, klimatizované vlaky vybavené dalšími službami pro pohodlné cestování do zaměstnání, školy nebo za volnočasovými aktivitami. A to napříkla palubní Wi-Fi sítí, elektrickými zásuvkami a USB konektory pro dobíjení cestovní elektroniky, prostory pro velká zavazadla včetně kočárků a jízdních kol nebo audiovizuálním informačním systémem. Motorové jednotky jsou vybaveny motory Rolls-Royce s možností využívat nejnovější generaci šetrných paliv HVO.
(mig)