České dráhy dosáhly dohody s firmou Penta Real Estate o prodeji pozemků mezi Masarykovým nádražím a Florencí v Praze. Nakonec si vyjednaly lepší podmínky než původně plánované. Získají tak 243,8 milionů korun při převodu pozemků a dodatečný bonus závislý na změně územního plánu. Navíc ušetří přes 100 milionů korun na nákladech spojených s archeologickým průzkumem a řešením starých zátěží, včetně nákladů na přemostění metra a jeho podzemních technologií.
„Jsem rád, že se nám s developerem podařilo vyjednat výrazně lepší podmínky při prodeji pozemků na Masaryčce a zároveň tak může z centra hlavního města zmizet jeden z posledních brownfieldů, který poslouží k rozvoji metropole,“ uvedl předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec. Vedle částky, kterou za ČD dostanou hned, smlouva počítá i s doplatkem vycházejícím z finální podoby územního plánu. „Zároveň nebudeme platit náklady na úpravy pozemků, které souvisejí naříklad se zdejší stanicí metra Florenc nebo s archeologickým průzkumem lokality. To nově zajistí developer,“ doplnil.
České dráhy (ČD) pro pozemky a budovy mezi Masarykovým nádražím a Florencí nemají využití, v roce 2004 proto začaly řešit jejich prodej. V rámci smluvních ujednání už v uplynulých letech developer koupil v lokalitě pozemky o rozloze 18 730 metrů čtverečních. Aktuální prodej zahrnuje plochu o výměře 24 407 metrů čtverečních. Tyto pozemky se nacházejí v blízkosti magistrály a autobusového nádraží na Florenci.
Peníze získané za prodej pozemků využijí České dráhy pro další rozšiřování a modernizaci vozidlového parku a zkvalitňování služeb pro zákazníky. „To je priorita, na kterou se chceme soustředit. I proto nevyužité pozemky prodáváme a nevystupujeme v roli developera,“ říká Krapinec.
Mohlo by vás zajímat
Jen letos do regionů putují desítky nových vlaků a příští rok podle něho ČD nasadí na dálkové trasy nejnovější soupravy ComfortJet. „Plánem je investovat do nových vlaků a služeb,“ dodal generální ředitel.
(mig)