INZERCE

Lokomotiva společnosti Siemens Vectron se soupravou Railjet. Foto: České dráhy

České dráhy ověřily provoz lokomotivy Vectron se soupravou Railjet. Mohou nahradit výpadky Pendolina nebo InterJetů


České dráhy ověřily provoz lokomotivy Siemens Vectron s netrakční soupravou Railjet. Vectrony s Railjety mohou pomoci při závadách jiných lokomotiv. Stejně tak mohou být použity jako náhrada za Pendolina nebo InterJety.

České dráhy ve spolupráci se společností Siemens Mobility provedly ve dnech 22. až 24. března praktické ověření spolupráce lokomotiv Vectron s netrakční jednotkou Railjet.

Cílem zkoušky bylo reálné otestování a doladění spolupráce softwaru na lokomotivách řady 193 Siemens Vectron, které provozují České dráhy, a modrých netrakčních jednotek Railjet ČD.

Ověřována byla spolupráce lokomotivy a jednotky jak v taženém tak v sunutém režimu a také součinnost dalších ovládacích prvků včetně např. stranově selektivního ovládání dveří.

Zkouška propojení funkcionalit lokomotivy Siemens Vectron a soupravy Railjet. Foto: České dráhy

„Díky ověření spolupráce lokomotiv Vectron a jednotek Railjet můžeme v budoucnosti pružně reagovat na provozní potřeby např. při závadě plánované řady lokomotiv 1216 nebo při nasazení jednotek Railjet jako náhrad za Pendolina nebo InterJety do Ostravy a Chebu,“ uvedl Tomáš Mohr, ředitel odboru provozu osobní dopravy Českých drah.

Pro testování byla přistavena lokomotiva 193.683 Siemens Vectron pronajatá od společnosti RSL a souprava Railjet č. 01.

Dvaadvacátého března probíhaly statické zkoušky v areálu provozního pracoviště Praha jih, následně byla souprava nasazena na vlaky Západní expres (23. března na spoje IC 566 a 557 v úseku Praha – Stříbro – Praha (z důvodu plánované výluky), 24. března na spoje IC 566, 559, 560 a 565 v trase Praha – Cheb – Praha).

Během dne bude na odkazu k dispozici také video ze zkušební jízdy včetně záběrů z průjezdu západočeskou krajinou okolo řeky Mže.

(ede)