České dráhy dojednaly pro letošní rok s výrobci Škoda Group, polskou společností PESA, konsorciem Siemens Mobility–Škoda Group a Siemens Mobility dodávku celkem 440 vozidel. Jde o elektrické, motorové a netrakční soupravy i elektrické lokomotivy. Podle předsedy představenstva a generálního ředitele Českých drah Michala Krapince bude díky tomu rok 2024 na české železnici představovat malou revoluci.
Podle tiskového mluvčího Českých drah Lukáše Kubáta letos společnost převezme konkrétně 45 RegioPanterů, 59 RegioFoxů a osm osmivozových souprav ComfortJet. „Během roku budeme pokračovat v přebírání 22 lokomotiv Siemens Vectron od leasingové společnosti RSL,“ přiblížil tiskový mluvčí. Doplnil, že cena vozidel, včetně modernizace dvaadvaceti vozů Stadler RS1 a šesti vozů Siemens Desiro, ale bez lokomotiv Vectron, má hodnotu přibližně 18,7 miliardy korun.
„Letos budou pokračovat dodávky elektrických jednotek RegioPanter ve dvou a třívozovém provedení a koncem roku by měly být naplněny oba rámcové kontrakty na celkem 110 jednotek. Počítáme také se zahájením dodávek RegioFoxů, které nabraly zpoždění hlavně v oblasti schvalování do provozu. Kvůli tomu bychom měli letos najednou nasadit do provozu jejich větší počet,“ konstatoval člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Jiří Ješeta.
V létě podle Ješety České dráhy plánují také zahájení zkušebního provozu souprav ComfortJet na lince Praha – Ostrava a Ostrava – Praha – Františkovy Lázně a následně i do Berlína.
Mohlo by vás zajímat
Během letošního roku by měly České dráhy podle Ješety pokračovat v přebírání 22 lokomotiv Siemens Vectron od leasingové společnosti RSL. „Na konci roku tak budeme mít k dispozici od této firmy 50 moderních lokomotiv,“ uvedl.
Nová vozidla zamíří v podstatě do všech krajů České republiky. Největší počty nových regionálních souprav by měly být nasazeny v Praze a ve Středočeském kraji, ale také v Královéhradeckém a Olomouckém kraji.
V letošním roce zamíří nové jednotky i na tratě České Budějovice – Rybník – Lipno nad Vltavou, Praha – Ústí nad Labem, jezdit budou z Hradce Králové do Chlumce nad Cidlinou a Týniště nad Orlicí a počítá se s nimi i na tratích Pardubice – Havlíčkův Brod a Havlíčkův Brod – Jihlava – Slavonice či na tratích z Přerova přes Otrokovice a Staré Město u Uherského Hradiště do Břeclavi.
(teč)