České dráhy navýší stávající počet vlaků RegioFox o dalších třicet souprav. Většina z nich zamíří do rakovnického depa a bude obsluhovat neelektrifikované tratě v západní části středních Čech. Jak České dráhy informovaly, za vlaky od společnosti PESA Bydgoszcz zaplatí více než tři miliardy korun.
„Na přání objednatelů veřejné dopravy pokračujeme v obnově osobních a spěšných vlaků na neelektrifikovaných tratích. Už počtvrté proto využíváme rámcovou smlouvu s polskou společností PESA Bydgoszcz na maximálně 160 motorových jednotek RegioFox a objednali jsme dalších 30 vlaků,“ uvedl předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec. Celkový počet objednaných vlaků aktuálně dosáhl podle vyjádření drah 106 kusů v hodnotě více než 10 miliard korun.
Cestující mohou využít ve vozech vlaků RegioFox palubní Wi-Fi, k dispozici jsou USB konektory a zásuvky 230V pro napájení cestovní elektroniky. U části míst jsou podle člena představenstva a náměstka generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu Jiřího Ješety stolky, například na notebook a interiér souprav je klimatizovaný. „Vlak s kvalitním vypružením podvozků navíc nabízí mnohem klidnější a pohodlnější jízdu, než dosluhující motoráky,“ sdělil Ješeta. Vlaky jsou také bezbariérové.
Nové soupravy by měly nahradit zejména jednotky RegioNova a částečně také motoráky 810 a 809. Některé ze souprav, konkrétně řada 810, jsou podle radního pro oblast veřejné dopravy Středočeského kraje Petra Boreckého ze STAN staré i padesát let.
Prozatím by mělo 28 nových jednotek jezdit především v západní části Středočeského kraje. Od roku 2026 je plánovaný jejich provoz například na tratích Rakovník – Kladno – Kralupy nad Vltavou, z Kralup nad Vltavou do Slaného a Velvar, z Berouna a Zdic do Příbrami a Březnice nebo ze Zadní Třebáně do Lochovic. O umístění dvou dalších RegioFoxů se bude teprve rozhodovat.
Po Praze a středních a jižních Čechách by měly další nové soupravy zamířit do Pardubického, Královéhradeckého a Plzeňského kraje nebo také na Vysočinu.
(teč)