INZERCE

České dráhy. Ilustrační snímek. Foto: Tereza Čapková

České dráhy hledají nové sídlo. Odstartovaly soutěžní dialog

Místo několika budov v Praze, kde momentálně působí zaměstnanci Českých drah i jejích dceřiných firem, chce mít společnost jedno sídlo. Nová budova by měla poskytnout zázemí pro přibližně 1400 lidí. Státní dopravce už na ni vypsal soutěžní dialog. Může jít o už existující budovu nebo projekt na pozemcích drah. České dráhy už vytipovaly tři místa, která se nacházejí u hlavních železničních uzlů v metropoli. Jde o hlavní nádraží, nádraží Libeň a nádraží Holešovice.

Historická budova na nábřeží Ludvíka Svobody, kde nyní sídlí Generální ředitelství Českých drah, je podle předsedy představenstva a generálního ředitele Českých drah Michala Krapince tmavá, neekologická a není v blízkosti železnice. Z důvodu památkové ochrany v ní není možné dělat ani větší stavební zásahy. Vzhledem k jejímu kapacitnímu omezení zaměstnanci Skupiny České dráhy sídlí i v dalších budovách po celé Praze, což komplikuje podle vedení její celé fungování.

„Moderní sídlo nám pomůže přilákat mladé zaměstnance a vytvořit pracovní prostředí 21. století a také se zbavíme mnoha nájemních smluv a zbytného majetku. Ročně tak ušetříme na samotném provozu desítky milionů korun,“ uvedl Krapinec.

Soutěžní dialog by měl podle drah zajistit co nejširší a nejtransparentnější způsob výběru. České dráhy v jeho rámci očekávají nabídky již existujících budov, pozemků v majetku třetích stran s projektem na výstavbu nového sídla nebo projekty nových budov na pozemcích ve vlastnictví Českých drah.

České dráhy také informovaly, že nabídky jednotlivých uchazečů budou přijímat přibližně do června. Z nich pak vyberou tři vítězné. Následně budou upřesňovat kritéria zadávací dokumentace a podle Krapince vytvoří studii návratnosti.

Na přelomu letošního a nadcházejícího roku by měly výsledky soutěžního dialog schválit představenstvo, dozorčí rada a řídicí výbor Českých drah a poté by mělo dojít k vyhlášení výsledků soutěžního dialogu a podepsání smlouvy s vítězem.

Celková hrubá podlažní plocha nového sídla by měla být podle Českých drah 18 100 metrů čtverečních, z čehož by mělo být 13 164 metrů čtverečních vyčleněno pro kanceláře. V rámci nového sídla se počítá i s parkovacími místy. „Klademe velký důraz i na environmentální šetrnost budovy. Chceme, aby byly její součástí například plochy s odpovídajícím podílem vzrostlé zeleně a vegetačních ploch, zařízení pro hospodaření s dešťovou vodou a na střeše fotovoltaika,“ zmínil Krapinec.

(teč)