Místo několika budov v Praze, kde momentálně působí zaměstnanci Českých drah i jejích dceřiných firem, chce mít společnost jedno sídlo. Nová budova by měla poskytnout zázemí pro přibližně 1400 lidí. Státní dopravce už na ni vypsal soutěžní dialog. Může jít o už existující budovu nebo projekt na pozemcích drah. České dráhy už vytipovaly tři místa, která se nacházejí u hlavních železničních uzlů v metropoli. Jde o hlavní nádraží, nádraží Libeň a nádraží Holešovice.
Historická budova na nábřeží Ludvíka Svobody, kde nyní sídlí Generální ředitelství Českých drah, je podle předsedy představenstva a generálního ředitele Českých drah Michala Krapince tmavá, neekologická a není v blízkosti železnice. Z důvodu památkové ochrany v ní není možné dělat ani větší stavební zásahy. Vzhledem k jejímu kapacitnímu omezení zaměstnanci Skupiny České dráhy sídlí i v dalších budovách po celé Praze, což komplikuje podle vedení její celé fungování.
„Moderní sídlo nám pomůže přilákat mladé zaměstnance a vytvořit pracovní prostředí 21. století a také se zbavíme mnoha nájemních smluv a zbytného majetku. Ročně tak ušetříme na samotném provozu desítky milionů korun,“ uvedl Krapinec.
Soutěžní dialog by měl podle drah zajistit co nejširší a nejtransparentnější způsob výběru. České dráhy v jeho rámci očekávají nabídky již existujících budov, pozemků v majetku třetích stran s projektem na výstavbu nového sídla nebo projekty nových budov na pozemcích ve vlastnictví Českých drah.
Mohlo by vás zajímat
České dráhy také informovaly, že nabídky jednotlivých uchazečů budou přijímat přibližně do června. Z nich pak vyberou tři vítězné. Následně budou upřesňovat kritéria zadávací dokumentace a podle Krapince vytvoří studii návratnosti.
Na přelomu letošního a nadcházejícího roku by měly výsledky soutěžního dialog schválit představenstvo, dozorčí rada a řídicí výbor Českých drah a poté by mělo dojít k vyhlášení výsledků soutěžního dialogu a podepsání smlouvy s vítězem.
Celková hrubá podlažní plocha nového sídla by měla být podle Českých drah 18 100 metrů čtverečních, z čehož by mělo být 13 164 metrů čtverečních vyčleněno pro kanceláře. V rámci nového sídla se počítá i s parkovacími místy. „Klademe velký důraz i na environmentální šetrnost budovy. Chceme, aby byly její součástí například plochy s odpovídajícím podílem vzrostlé zeleně a vegetačních ploch, zařízení pro hospodaření s dešťovou vodou a na střeše fotovoltaika,“ zmínil Krapinec.
(teč)