České dráhy hledají dodavatele výstavby nabíjecích stanic pro služební elektromobily. Zadávací řízení, které je vedeno formou jednacího řízení s uveřejněním, vypsaly České dráhy na konci léta a tendr chtějí uzavřít podle mluvčí Vandy Rajnochové nově do 1. listopadu. V termínu došlo ještě k úpravám kvůli změnám v zadávacích podmínkách. „Samotné rozhodnutí o výběru dodavatele a podpis smlouvy předpokládáme v roce 2025,“ sdělila Rajnochová.
Vítěz tendru s názvem „Projekt Energetika ČD – Nabíjecí stanice“ by se měl postarat o výstavbu sítě nabíjecích stanic, jejich dodání, instalaci i zprovoznění. České dráhy v zadání k tendru na serveru Tender Arena uvádějí, že by mělo vzniknout konkrétně 142 nabíjecích stanic v kombinaci rychlonabíjecích bodů a standardního pomalejšího nabíjení ve 41 městech či lokalitách, které vytipovaly.
Předpokládané náklady tendru nechtějí České dráhy podle mluvčí v tuto chvíli sdělovat. „V souladu s možným postupem dle zákona a zadávání veřejných zakázek není cena sdělena ani v zadávacích podmínkách, ani na profilu zadavatele či v evropském nebo českém věstníku veřejných zakázek. Finální cena vzejde z probíhajícího tendru,“ sdělila Ekonomickému deníku mluvčí.
Po úvodní části zadávacího řízení, kdy budou vyhodnoceny žádosti o účast a prokázání kvalifikace, České dráhy podle Rajnochové vyzvou kvalifikované dodavatele k podání předběžných nabídek, o kterých proběhne jednání. Zadávací řízení, které může být vícekolové, poté přejde do fáze výzvy k podání konečné nabídky.
Mohlo by vás zajímat
Nabídky budou České dráhy hodnotit podle jejich ekonomické výhodnosti, kterou zadavatel určí na základě nejnižší nabídkové ceny. Zajímavostí v tendru může být, že bude dodavatel vázán mlčenlivostí.
Nabíjecí stanice by měly vzniknout podle zadávací dokumentace napříč republikou v menších i větších městech. Jde o Bohumín, několik lokalit v Brně, počítá se s nimi v České Třebové, Hradci Králové, Ostravě, Plzni, Praze, Ústí nad Labem i ve Znojmě a na řadě dalších míst.
(teč)