Další 3 lokomotivy Siemens Vectron rozšíří nově flotilu Českých drah. Od poloviny června nahradí stroje řady 362 na zbývajícím výkonu na Západním expresu a také na vlacích Krušnohor mezi Chebem a Ústím nad Labem. V západních Čechách tak budou jezdit nejmodernější vlaky Česka: expresní soupravy InterJet a lokomotivy Vectron.
,,Podle plánu pokračujeme v obnově našeho lokomotivního parku. V oblasti elektrických traťových lokomotiv se u nás prosadily moderní stroje Siemens Vectron. Od společnosti RSL si můžeme pronajmout až 50 těchto moderních evropských lokomotiv a sami jsme přímo u společnosti Siemens objednali dalších 50 strojů, které budou nejrychlejšími dnes vyráběnými lokomotivami Evropy“, říká Michal Krapinec, generální ředitel Českých drah.
Co umí lokomotivy Vectron
Lokomotivy Vectron dosahují rychlosti až 200 kilometrů v hodině při výkonu 6 400 kW. Jsou vybaveny nejmodernějším zařízením, např. digitální mobilní komunikací GSM-R nebo vlakovým zabezpečovacím systémem ETCS.
,,Během deseti let chceme do obnovy vlaků investovat až 100 miliard korun,“ říká generální ředitel Českých drah Michal Krapinec.
České dráhy nyní využívají 23 lokomotiv Siemens Vectron. Pravidelně je nasazují na vlacích Berliner do Berlína, Hamburku a Kielu, dále pak Slováckého expresu z Prahy do Starého Města u Uherského Hradiště a na Západních expresech z Prahy do Chebu.
Do konce roku převezmou České dráhy do provozu ještě 4 lokomotivy Siemens Vectron. Jejich celkový počet se tak rozroste na 27 strojů.
Jana Bartošová